نماد آخرین خبر

هراس از وقوع ناآرامی‌ها پس از انتخابات؛ وزیر کشور فرانسه از استقرار ۳۰ هزار پلیس خبر داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هراس از وقوع ناآرامی‌ها پس از انتخابات؛ وزیر کشور فرانسه از استقرار ۳۰ هزار پلیس خبر داد
ایرنا/

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از ایندیپندنت، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲، به حمله‌هایی که در روزهای اخیر به برخی از نامزدهای دور دوم انتخابات پارلمان فرانسه انجام شد، اشاره کرد و گفت: چهار نفر به خاطر حمله به «پریسکا تِوِنو» سخنگوی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و تیم همراهش که در حال نصب پوسترهای تبلیغاتی بودند، دستگیر شده‌اند.

وی با انتقاد از اینکه هواداران افراطی برخی از احزاب در جریان تبلیغات دور دوم انتخابات پارلمان فرانسه دست به خشونت زده و نامزدهای احزاب رقیب را مورد حمله قرار داده‌اند، تاکید کرد: در غروب یکشنبه و زمانی که نتایج انتخابات اعلام خواهد شد، ما بسیار مراقب حفظ امنیت خواهیم بود.

دارمانین در ادامه با بیان اینکه ۳۰ هزار نیروی پلیس فرانسه پس از برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه در سراسر این کشور مستقر خواهند شد، اظهار کرد: پنج هزار نفر از این نیروها در پاریس و حومه آن استقرار خواهند یافت.

وزیر کشور فرانسه در ادامه افزود: استقرار این ۳۰ هزار نیروی پلیس تضمین خواهد کرد که پس از اعلام نتایج انتخابات، آن دسته از هواداران خشونت‌طلب احزاب راست افراطی یا چپ رادیکال نتوانند از موقعیت خود برای ایجاد آشوب و هرج و مرج استفاده کنند.

در همین ارتباط، گابریل آتال نخست‌ وزیر فرانسه نیز در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: بیایید تا تن به جوّ خشونت و نفرت که در حال شکل‌گیری است، ندهیم و آن را پس بزنیم.

به نوشته ایندیپندنت، نظرسنجی موسسه «هریس اینتراکتیو» در روز چهارشنبه نشان داد که تلاش‌های احزاب جریان اصلی شامل احزاب دموکرات و نیز احزاب چپگرا ممکن است برای جلوگیری از دستیابی حزب راست افراطی «اجتماع ملی» به رهبری مارین لوپن به اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان فرانسه موثر واقع شود.

این نظرسنجی پس از آن منتشر شد که ۲۱۸ نامزد نمایندگی پارلمان فرانسه از احزاب دموکرات و چپگرا به نفع نامزدهای دیگر از احزاب متحد خود که در دور اول این انتخابات موفق به کسب آرای بیشتری شده بودند، از شرکت در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه انصراف دادند.

این نمایندگان با هدف استفاده از تمامی راهکارهای قابل تصور برای شکست دادن نامزدهای حزب راست افراطی به رهبری لوپن، دست به این اقدام زدند تا شاید با حذف خود از چرخه رقابت‌های انتخاباتی، باعث شوند که آرای آنها به سبد نامزدهای احزاب متحدشان اختصاص یابد.

آنها امیدوارند با انجام این کار، بتوانند شرایطی را رقم بزنند که نامزدهای حزب راست افراطی اجتماع ملی با وجود پیروزی که در دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه به دست آوردند، در دور دوم این انتخابات از نامزدهای احزاب دموکرات و چپگرا شکست خورده و شانس نشستن بر کرسی‌های پارلمان فرانسه را از دست بدهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره