نماد آخرین خبر

بررسی آخرین تحولات غزه در گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه مصر و نماینده سازمان ملل

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بررسی آخرین تحولات غزه در گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه مصر و نماینده سازمان ملل
ایرنا/

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از تارنمای مصراوی، بدر عبدالعاطی وزیر خارجه جدید مصر تلفنی با تور وینسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه گفت وگو کرد.

وزیر خارجه مصر در این گفت وگوی تلفنی نسبت به خطر اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی از طریق ادامه شهرک سازی‌ها، بازداشت‌ها و حملات سیستماتیک علیه فلسطینی‌ها هشدار داد.

وی همچنین خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ و متعهد شدن به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و دیوان بین المللی دادگستری در این زمینه شد.

عبدالعاطی همچنین بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های بیشتر با نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر در ادامه بر اهمیت آتش بس فوری در غزه، پایبندی به قطعنامه‌ها و احترام به قوانین بین المللی و حقوق بشری بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar