نماد آخرین خبر

انتقاد شدید مارین لوپن از امباپه

منبع
فارس
بروزرسانی
انتقاد شدید مارین لوپن از امباپه

فارس/ رهبر حزب راست افراطی فرانسه از اظهارات ستاره تیم ملی فرانسه درباره انتخابات این کشور شدیدا انتقاد کرد.
گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ «مردم از مشاوره درباره اینکه چگونه رای بدهند خسته شده‌اند.» این اظهارات رهبر حزب راست گرای مجمع ملی فرانسه مارین لوپن در پاسخ به اظهارات کیلین امباپه ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه درباره انتخابات پارلمانی این کشور است. مارین لوپن که ائتلافش در انتخابات مرحله اول پارلمانی فرانسه پیروز شده در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد که دولتی که این حزب تشکیل خواهد داد از ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین که برای هدف گیری خاک روسیه استفاده میشود جلوگیری خواهد کرد و طرح پیشنهادی امانوئل ماکرون را برای اعزام نظامیان فرانسوی به اوکراین کنار خواهد گذاشت. لوپن به شبکه سی ان ان گفت، «اگر ماکرون بخواهد نیرو به اوکراین اعزام کند و نخست وزیر با آن مخالف باشد پس هیچ نیروی به اوکراین اعزام نخواهد شد. نخست وزیر حرف آخر را خواهد زد.»
ماکرون تا کنون چندین بار پیشنهاد اعزام نیروی نظامی به خاک اوکراین را مطرح کرده است اما شکست ائتلاف میانه روی رئیس جمهور فرانسه در انتخابات پارلمانی کار را برای ادامه ریاست جمهوری وی دشوار خواهد کرد. دور دوم انتخابات فرانسه یک شنبه آتی برگزار خواهد شد.
امباپه هفته گذشته در کنار جمع دیگری از افراد مشهور فرانسه از رای دهندگان فرانسوی خواست برای دور نگه داشتن راستهای افراطی بسیج شوند و گفته بود، «ما نمیتوانیم کشورمان را به دست این افراد بسپاریم.»لوپن از اظهارات کیلین امباپه و درخواست وی از شهروندان فرانسوی برای جلوگیری از به قدرت رسیدن احزاب دست راستی شدیدا انتقاد و تاکید کرد که مردم فرانسه برای رای دادن مشاوره نمی‌خواهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره