نماد آخرین خبر

مقام روس: روسیه یک تهدید شیمیایی برای اوکراین نیست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مقام روس: روسیه یک تهدید شیمیایی برای اوکراین نیست
ایرنا/

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", وی تاکید کرد؛ هیچ تهدید شیمیایی برای اوکراین از سوی روسیه وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، این مقام روس اعلام کرد که کی یف همچنان به افزایش گسترده ذخایر پادزهر، ماسک های گاز و سایر تجهیزات محافظ فردی که بطور قابل توجهی بیشتر از نیازهای آن است، ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: سوال این است که جمع آوری این همه تجهیزات برای چیست. به نظر می رسد این اقدامات تحریک آمیز در مقیاس بزرگ یا استفاده از سلاح های شیمیایی توسط خود اوکراین است.

به گزارش ایرنا ، در ماه اردیبهشت سال جاری، یک مقام ارشد نیروهای مسلح روسیه گفته بود که ارتش اوکراین از سلاح‌های شیمیایی به طور سیستماتیک استفاده می‌کند ولی واشنگتن در این بین سکوت کرده است.

وی گفت: شواهد و مدارک بسیاری وجود دارد که نظامیان اوکراینی در مناطق مختلف دونتسک از مواد سمی مثل کلروپیکرین و کلرواستوفنون استفاده می‌کنند که بارها اسناد این تخلف ثبت شده است.

کریلوف یادآور شد که نئونازی‌های اوکراین در سال ۲۰۱۴ اولین بار از ماده خطرناک کلروپیکرین علیه مخالفان خود در جریان محاصره خانه اتحادیه کارگری در اودسا استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد که سازمان های مجری قانون روسیه تحقیقاتی را انجام دادند که عاملان این اقدام تروریستی را شناسایی کردند.

به گفته کریلوف، اخیراً کی‌یف از نارنجک های گازی حاوی ماده تحریک کننده CS علیه نظامیان روسی استفاده کرده است. در سال ۲۰۲۲ نیز اوکراین در میدان جنگ از ماده شیمایی BZ استفاده کرد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط کریلوف، اوکراین به کشورهای غربی برای ارسال پادزهر و ماسک‌های شیمیایی درخواست داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar