نماد آخرین خبر

انتقال جدیدترین جنگنده‌های آمریکا به ژاپن

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
انتقال جدیدترین جنگنده‌های آمریکا به ژاپن

باشگاه خبرنگاران/ ایالات متحده در حال انتقال جدیدترین جت‌های جنگنده F-35C به ژاپن است.
 
ایالات متحده برای مقابله با نیرو‌های ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در منطقه جنگنده‌های چند منظوره ناو هواپیمابر F-35C Lightning II را به ژاپن منتقل می‌کند.
نشریه نیکی آسیا نوشت: استقرار هواپیمای F-35C در منطقه ظاهراً برتری تاکتیکی ناوگان آمریکایی را نسبت به آخرین جنگنده‌های PLA و همچنین کاهش تهدیدات ناشی از موشک‌های ضد کشتی چینی در صورت درگیری فرضی برای ناوگان آمریکایی فراهم می‌کند. به گفته کارشناس ماساشی مورانو، تصمیم واشنگتن برای استقرار جدیدترین جت‌های جنگنده خود در ژاپن نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها اکنون به سلاح‌های قوی تری برای جلوگیری از رقبا در اقیانوس آرام نیاز دارند.

در ۱۵ جولای، نیروی دریایی ایالات متحده از انتقال جنگنده‌های F-35C Lightning II و هواپیمای تیلتروتور CMV-22B Osprey به پایگاه Iwakuni در ژاپن خبر داد. این هواپیما بخشی از گروه هوایی ناو هواپیمابر هسته‌ای جورج واشنگتن خواهد بود که تا پایان سال جاری وارد ژاپن می‌شود تا جایگزین ناو هواپیمابر آمریکایی دیگر به نام رونالد ریگان شود که به طور دائم در آنجا مستقر است. 


یک سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده به نیکی آسیا گفت که اسکادران‌های F-35C همچنین در ناو‌های هواپیمابر کارل وینسون و آبراهام لینکلن مستقر هستند که منطقه مسئولیت آنها شامل منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

F-35 یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت نسل پنجم است. آنها در سه تغییر اصلی ارائه می‌شوند: F-35A (برخاست و فرود استاندارد)، F-35B (برخاست و فرود عمودی) و F-35C (پرتاب از عرشه ناو‌های هواپیمابر). این هواپیما به لطف حسگر‌ها و سیستم‌های ارتباطی پیشرفته و همچنین توانایی حمل مهمات معمولی و هسته‌ای می‌تواند طیف وسیعی از وظایف را انجام دهد. علاوه بر این، به گفته سازنده، ردیابی آنها با استفاده از رادار تقریبا غیرممکن است. در این سال، اسرائیل و لهستان قرارداد‌هایی را برای خرید F-35 با ایالات متحده امضا کردند و یونان نیز قصد دارد به زودی آنها را خریداری کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره