نماد آخرین خبر

بنابر نتایج یک نظرسنجی: نگرانی مردم آمریکا از بروز ناآرامی‌ها در این کشور افزایش یافته است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بنابر نتایج یک نظرسنجی: نگرانی مردم آمریکا از بروز ناآرامی‌ها در این کشور افزایش یافته است
ایرنا/

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از رویترز، در این نظرسنجی ۲ روزه که به صورت آنلاین انجام شد، یک هزار و ۲۰۲ بزرگسال آمریکایی از سراسر این کشور شرکت کردند که ۹۹۲ نفر از شرکت‌کنندگان در آن اعلام کردند که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت خواهند کرد.

نتایج این نظرسنجی مشخص کرد که ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در آن در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا به ترامپ و ۴۱ درصد از آنها نیز به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رأی خواهند داد و اگرچه این نتایج از برتری نسبی نامزد حزب جمهوری‌خواه در برابر نامزد حزب دموکرات حکایت دارد اما نشان داد که سوء قصد به جان ترامپ، تغییر عمده‌ای در احساسات رأی‌دهندگان آمریکایی نسبت به رئیس جمهور سابق این کشور ایجاد نکرده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان در آن که از نظر وابستگی به حزب جمهوری‌خواه یا حزب دموکرات تفاوت فاحشی میان آنها وجود نداشت، با این گزینه موافق بودند که «کشور آمریکا در حال خارج شدن از کنترل است» و نسبت به افزایش بروز ناآرامی‌ها در این کشور ابراز نگرانی کردند که این نگرانی از افزایش ناآرامی‌ها نسبت به نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس که در ماه مه انجام شد، هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا ، ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar