نماد آخرین خبر

مدودف: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ با روسیه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مدودف: پیوستن اوکراین به ناتو یعنی اعلان جنگ با روسیه

ایسنا/ مقام ارشد روسیه درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار داد.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه هشدار داد پیوستن اوکراین به ناتو به معنای اعلان جنگ به مسکو خواهد بود و تنها، اتخاذ جانب «احتیاط» از سوی این ائتلاف است که ممکن است از تکه‌تکه‌شدن جهان جلوگیری کند.

سران «پیمان آتلانتیک شمالی» یا همان ناتو در کنفرانس هفته گذشته خود از پیوستن اوکراین به این ائتلاف حمایت کردند اما زمانی برای آن تعیین نکردند. با این حال، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو می‌گوید امیدوار است کی‌یف تا سال ۲۰۳۴ عضو ائتلاف شود.

مدودف که هم‌اکنون معاون شورای امنیت روسیه است، در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، به رسانه روسی aif درباره پیوستن اوکراین به ناتو گفت: «این در اصل اعلان جنگ خواهد بود، اگرچه با تاخیر».

رئیس‌جمهور پیشین روسیه با این‌حال گفت تا سال ۲۰۳۴ هیچ کدام از رهبران فعلی ناتو در سمت‌های خود حضور ندارند و اوکراین هم «وجود نخواهد داشت».

او همچنین گفت: «اقداماتی که مخالفان روسیه برای سال‌هاست که علیه ما انجام می‌دهند، یعنی گسترش ائتلاف، ناتو را به نقطه بدون بازگشت می‌برد».

مقام ارشد روس همچنین گفت روسیه ناتو را تهدید نکرده اما به تلاش‌های این ائتلاف برای گسترش منافع خود، پاسخ می‌دهد.

مدودف گفت: «هر چه این اقدامات بیشتر شود، پاسخ ما هم شدیدتر خواهد بود. اینکه آیا این اقدام کل سیاره زمین را تکه‌تکه‌خواهد یا خیر، به اتخاد جانب احتیاطِ طرف مقابل بستگی دارد».

رئیس‌جمهور سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ روسیه همچنین هشدار داد تسلیح ارتش اوکراین توسط آمریکا و متحدانش به «فاجعه اتمی» منجر می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره