نماد آخرین خبر

رویترز: آلمان سال آینده کمک نظامی به اوکراین را نصف می‌کند

منبع
مهر
بروزرسانی
رویترز: آلمان سال آینده کمک نظامی به اوکراین را نصف می‌کند

مهر/ رویترز مدعی شد که آلمان سال آینده کمک تسلیحاتی به اوکراین را نصف خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رویترز پس از بررسی پیش‌نویس بودجه پیشنهادی آلمان در سال ۲۰۲۵، نوشت که این کشور قصد دارد تا کمک نظامی به اوکراین را به اندازه ۵۰ درصد کاهش دهد.

به نوشته رویترز، دولت آلمان در نظر دارد تا پس از ماه‌ها کشمکش، امروز این بودجه را تصویب کند. آلمان در سال جاری ۸ میلیارد یورو در قالب سلاح و آموزش نیرو به اوکراین اختصاص داده است اما سال بعد این رقم را نصف خواهد کرد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در سال ۲۰۲۲ در سخنرانی خود موسوم به «نقطه عطف» پس از حمله روسیه به اوکراین از طرح ائتلاف دولت این کشور برای نوسازی ارتش آلمان با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیارد یورویی رونمایی کرد. با این حال، این بودجه ویژه نوسازی تا سال ۲۰۲۸ به اتمام خواهد رسید. این یعنی زمانی که انتظار می‌رود برلین الزام ناتو مبنی بر صرف ۲ درصد تولید ناخالص داخلی در حوزه دفاعی را برآورده کند، بودجه‌ای در کار نخواهد بود!


به نوشته رویترز، رکود اقتصادی که تا حدی ناشی از قطع پیوند اقتصادی با روسیه است، بودجه فدرال آلمان را با شکاف ۱۷ میلیارد یورویی بین هزینه و درآمد مواجه کرده است. دولت آلمان همچنین قصد دارد تا استقراض ۱۱ میلیارد یورویی ذیل بودجه مکمل ۲۰۲۴ را تایید کند. با این حساب، مجموع هدف‌گذاری برلین برای استقراض خالص تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰.۳ میلیارد یورو خواهد رسید.

این در حالی است که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اوایل ماه جاری از اتحادیه اروپا خواست تا برای حل و فصل فوری جنگ اوکراین از طریق اعمال فشار بر کی‌یف و مسکو جهت مذاکره و توافق اقدام کند. گزارش‌ها اما از مخالفت بروکسل با این درخواست حکایت دارد و به نظر می‌رسد که قاره سبز مسیر زرد شدن را در پیش گرفته است! دولت بوداپست از آغاز جنگ اوکراین همواره تاکید کرده که پاسخ بروکسل به این جنگ، خودزنی بوده زیرا اثر بومرنگی تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به شدت اتحادیه اروپا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

اقتصاد آلمان نیز از این اثر بی‌نصیب نماند و در واقع به دلیل عدم دریافت گاز طبیعی روسیه، بیشترین آسیب را متحمل شده است. سوخت ارزان که از طریق خطوط لوله به بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا منتقل می‌شد، دهه‌ها نیازهای برلین را با هزینه‌ای اندک تامین می‌کرد!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره