نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

صهیونیست‌ها از کدام نوع تسلیحات دریایی حزب‌الله وحشت دارند؟

منبع
مهر
بروزرسانی
صهیونیست‌ها از کدام نوع تسلیحات دریایی حزب‌الله وحشت دارند؟

مهر/ منابع امنیتی تل‌آویو به توانمندی‌های نظامی حزب‌الله در سطوح مختلف اشاره می‌کنند که رژیم اشغالگر را به وحشت انداخته و مانع از ورود آن به جنگ گسترده با لبنان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم، رژیم اشغالگر صهیونیستی به خوبی آگاه است که قدرت نظامی حزب الله ده‌ها برابر از قدرت جنبش حماس بیشتر است و به این مسئله اعتراف می‌کند.

ارتش صهیونیستی که در دهمین ماه از جنگ غزه، وارد باتلاقی بزرگ شده و نمی‌تواند از آن خارج شود، لذا در روند تقابل با حزب الله در جبهه شمالی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ آن هم در شرایطی که صدها هزار نفر از ساکنان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی از ترس موشک‌های حزب الله آواره شده‌اند و عملیات‌های مقاومت لبنان همچنان ادامه دارد.

در این زمینه، بسیاری از مقامات ارشد امنیتی صهیونیست فاش کردند که حزب الله هنوز توانایی‌های دریایی خود را فاش نکرده است و این حزب با توانمندی‌هایی که در عرصه دریایی دارد، از نیروهای انسانی آن گرفته تا تجهیزات و سلاح‌ها، ارتش تل‌آویو غافلگیر خواهد کرد.


روزنامه عبری کالکالیست به نقل از مسئولان صهیونیست اعلام کرد: حزب الله دارای صدها موشک ضد کشتی از جمله موشک‌های «سی ۸۰۲» است که بردی معادل ۱۲۰ کیلومتر دارند و می‌توانند مواد منفجره به وزن ۱۶۵ کیلوگرم را حمل کنند، یا موشک‌هایی از نوع «یاخونت» که برد آنها به ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد و می‌توانند مواد منفجره به وزن ۳۰۰ کیلوگرم را حمل کنند.

این منابع افزودند که همچنین حزب الله نیروهای کماندویی دریایی در اختیار دارد و مجهز به قایق‌های کوچک و سریع است که اساساً روی همه اطلاعات مربوط به مناطق حساس و استراتژیک در داخل فلسطین اشغالی کار می‌کنند. در همین زمینه مرکز مطالعات امنیتی آلما در تل آویو گزارش داد که حزب الله زیردریایی‌های کوچک از نوع غدیر را در اختیار دارد که طول آنها به ۲۹ متر می‌رسد.

منابع مذکور تاکید کردند که حزب الله همچنین دارای زیردریایی‌های بدون سرنشین مشابه پهپادهاست و با این سلاح توانسته میدان گازی کاریش را در دریای مدیترانه تهدید کند. این زیردریایی‌ها در مرزهای اقتصادی سرزمین‌های اشغالی با لبنان، تهدیدی جدی برای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هستند و قابلیت ضربه زدن به کابل‌های نصب شده در اعماق دریا، از جمله کابل اینترنت شهرهای نهاریا و حیفا را دارند.

همین منابع گزارش دادند که تهدید دیگری نیز از جانب جنبش انصارالله یمن وجود دارد؛ نیروهای این جنبش توانستند چندین کشتی متعلق به کشورهای اروپایی که اقدام به عبور از باب‌المندب و ورود به دریای سرخ، جهت رسیدن به بنادر سرزمین‌های اشغالی کرده بودند را مورد هدف قرار دهند. باید توجه داشته باشیم که نیروهای یمنی می‌توانند حتی در یک کشتی ماهیگیری معمولی، صدها کیلوگرم مواد منفجره را جاساز کرده و به سمت هدفی که می‌خواهند، بفرستند.

روزنامه عبری کالکالیست در ادامه مقاله خود تصریح کرد که در صورتی که تل‌آویو جنگی علیه جنوب لبنان آغاز کند، قدرت واقعی حزب الله را به ویژه در زمینه تونل‌هایی که مقامات تل‌آویو را به شدت نگران می‌کند، خواهد دید. حزب الله از اوایل دهه ۱۹۸۰ اقدام به ساختن یک سیستم دفاعی زیرزمینی به طول صدها کیلومتر کرده که نگرانی‌های زیادی برای تل‌آویو به وجود آورده است. شبکه دفاعی حزب الله شامل ده‌ها مرکز عملیاتی است که شبکه‌های تونل‌های محلی و همچنین ارتباط میان مناطق مختلف را مدیریت می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: عمق این تونل‌ها در زمین‌های سنگی بین ۴۰ تا ۸۰ متر است و همه آنها علاوه بر موشک‌های بالستیک، به موشک‌های کوتاه برد «فاتح ۱۱۰» مجهز هستند. در زمینه سیستم هوایی تهاجمی نیز حزب الله، مجهز به انواع موشک‌ها، راکت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین است. حزب الله پهپادهایی در اختیار دارد که هر کدام ۴۰۰ کیلوگرم مواد منفجره حمل می‌کنند؛ پهپادهایی که نزدیک به زمین پرواز می‌کنند، در نزدیکی کوه‌ها بالا می‌روند و در دره‌ها فرود می‌آیند و همین امر رصد و رهگیری آنها توسط ارتش اسرائیل را بسیار دشوار می‌کند. سرعت این پهپادها می‌تواند به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.


منابع مذکور در تل آویو در پایان اعلام کردند که حزب الله همچنین دارای اطلاعات بسیار مهم و راهبردی از مواضع رژیم صهیونیستی است و می‌تواند دو کارخانه نظامی بسیار پیشرفته در شهرهای کرمئیل و عکا را هدف قرار دهد؛ همانطور که در ویدئوهای گرفته شده توسط پهپاد هدهد حزب الله از مواضع حیاتی اسرائیل، به ویژه در منطقه حیفا، مشخص بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر