نماد آخرین خبر

نیویورک تایمز: ترامپ ممکن است دلار را برای حمایت از صادرات آمریکا تضعیف کند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
نیویورک تایمز: ترامپ ممکن است دلار را برای حمایت از صادرات آمریکا تضعیف کند

باشگاه خبرنگاران/ به نوشته نیویورک تایمز ترامپ قصد دارد با تضعیف دلار راهی برای حمایت از صادرات آمریکا بیابد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد: دونالد ترامپ و نامزد معاون او، جی دی ونس، از تضعیف دلار حمایت می‌کنند. به نظر آنها این امر به حمایت از صادرات آمریکا کمک خواهد کرد.
این روزنامه در مقاله خود آورده است: «در بیشتر موارد، ترامپ ترجیح می‌دهد سیاست‌هایش «قوی» باشد، اما وقتی نوبت به دلار می‌رسد، مدت‌هاست که موضع متفاوتی داشته است.»
خاطرنشان می‌شود که به گفته ترامپ، در صورتی که دلار قوی باشد، فروش محصولات تولیدکنندگان آمریکایی در خارج از این کشور به خریدارانی که از ارز‌های ضعیف‌تر استفاده می‌کنند دشوار شده است.
پیش از این، جیم راجرز، سرمایه گذار آمریکایی گفته بود که بسیاری به دلیل بدهی هنگفت آمریکا به دنبال جایگزینی برای دلار هستند.

استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.
در همین راستا، کشور‌های عضو سازمان بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.
در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.
او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر