نماد آخرین خبر

تهدید نمایندگان کنگره آمریکا؛ «اعتراض به سخنرانی نتانیاهو ممنوع»

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تهدید نمایندگان کنگره آمریکا؛ «اعتراض به سخنرانی نتانیاهو ممنوع»

ایرنا/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعضای کنگره آمریکا را تهدید کرد که چنانچه در سخنرانی روز ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اختلال ایجاد کنند، بازداشت می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، جانسون در بحبوحه نگرانی بر سر از کنترل خارج شدن وضعیت، تهدید کرد که هر عضو این نهاد که سخنرانی هفته آینده نتانیاهو را در کنگره مختل کند، بازداشت خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل قرار است در تاریخ ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) در کنگره آمریکا سخنرانی کند.

این روزنامه یادآور شده است که دیوان کیفری بین‌المللی به دنبال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و وزیر جنگش است.

براساس گزارش‌ها، برخی دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفته‌اند که این سخنرانی را تحریم می‌کنند. جانسون نیز در رویدادی که توسط ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در نزدیکی کنوانسیون ملی حزب جمهوری خواه برگزار شد، گفت: ممکن است برخی اعتراض کنند. وی در همین رویداد تاکید کرد که «اگر کسی از کنترل خارج شود، چنانچه مجبور باشیم، آنها را دستگیر خواهیم کرد».

دیلی میل خاطرنشان کرده است که باتوجه به تداوم جنگ در غزه و حساسیت این موضوع در جامعه آمریکا، بیش از ۲۰۰ کارمند ناشناس در ۱۲۲ دفتر کنگره دموکرات و جمهوری‌خواه نامه‌ای را امضا کرده و در آن از کنگره خواسته اند تا به این رویداد اعتراض و یا آن را تحریم کند.

در نامه‌ای که توسط ۲۳۰ کارمند مجلس و سنا امضا شده، آمده است: شهروندان، دانشجویان و قانون‌گذاران در سراسر کشور و جهان علیه اقدامات نتانیاهو در جنگ علیه غزه صحبت کرده‌اند. این یک مساله اخلاقی است نه سیاسی. در این بیانیه همچنین شکست نتانیاهو در مذاکره برای آتش‌بس و آزادی اسرا محکوم شده است.

این روزنامه می افزاید: بیانیه کارمندان مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در تحریم سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در حالی است که نتانیاهو پیش از این گفته بود که انتظار دارد حکم بازداشتش از سوی دیوان بین المللی کیفری قبل از سخنرانی ۲۴ ژوئیه وی ارائه شود. براساس قوانین موجود، اگر چنین حکمی صادر شود، ۱۲۴ کشور امضاکننده دیوان کیفری بین‌المللی موظف به اجرای آن خواهند بود، به این معنی که نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل ممکن است در یک سفر خارجی دستگیر شوند.

در ادامه این مطلب تاکید شده است که اگرچه دموکرات‌ها از دیرباز همواره حامی اسرائیل بوده اند، اما برخی اقدامات آن در نوار غزه آنها را دچار ناراحتی کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان حملات تلافی جویانه اسرائیل به غزه در پی حمله ۷ اکتبر حماس تاکنون، بیش از ۳۸ هزار و ۶۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره