نماد آخرین خبر

اکثر صهیونیست‌ها خواهان توافق آتش‌بس و تبادل اسرا هستند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اکثر صهیونیست‌ها خواهان توافق آتش‌بس و تبادل اسرا هستند

ایسنا/ نظرسنجی اخیر در فلسطین اشغالی نشان داد بیش از نیمی از صهیونیست‌ها خواهان دستیابی به توافق‌ آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس  هستند.

روزنامه عبری معاریو نوشت ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی با آتش‌بس احتمالی موافقت کردند و تنها ۲۴ درصد با آن مخالف بودند.

۲۲ درصد هم گفتند پاسخ مشخصی به این موضوع ندارند.

با توجه به نتایج این نظرسنجی، اگر همین امروز انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار شود حزب «وحدت ملی» به ریاست «بنی گانتس» ۲۳ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست می‌آورد.

حزب لیکود نیز به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی ۲۱ کرسی کسب می‌کند و ۲ حزب اپوزیسیون «اسرائیل خانه ما» و «آینده‌ای وجود دارد» در مرتبه سوم و چهارم قرار می‌گیرند.

این در حالی است که در حال حاضر حزب لیکود ۳۲ کرسی، حزب وحدت ملی ۱۲ کرسی، حزب آینده‌ای وجود دارد ۲۴ کرسی و حزب اسرائیل خانه ما ۶ کرسی در کنست دارند.

براساس این نظرسنجی، در مجموع در صورت برگزاری انتخابات جدید، احزاب حامی نتانیاهو ۵۱ کرسی، احزاب اپوزیسیون برای تصاحب صندلی نخست وزیری ۵۹ کرسی به دست می‌آورند.

تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی مستلزم اخذ اعتماد حداقل ۶۱ نماینده کنست است.

امکان برگزاری انتخابات در آینده نزدیک وجود ندارد زیرا نتانیاهو با توجه به ادامه جنگ غزه، با برگزاری انتخابات مخالفت کرده است.

کابینه فعلی رژیم صهیونیستی اواخر سال ۲۰۲۲ تشکیل شده است و طبق قانون در صورت عدم برگزاری انتخابات زودهنگام، چهار سال حکومت خواهد کرد.

صهیونیست‌ها خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند اما تسلط کابینه نتانیاهو بر پارلمان که رای ۶۴ نماینده را در اختیار دارد مانع از انحلال پارلمان و رفتن به انتخابات زودهنگام می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره