نماد آخرین خبر

گزینه لیکود برای جانشینی گالانت مشخص شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گزینه لیکود برای جانشینی گالانت مشخص شد

ایرنا/ در پی انتشار اخباری مبنی بر تمایل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برکناری وزیر جنگ این رژیم، منابع رسانه‌ای صهیونیستی امروز (شنبه) از جانشین احتمالی وی پرده برداشتند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در این باره اعلام کرد:«یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل در جریان نشست کابینه امنیتی مورد انتقاد و هجمه اعضای حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر قرار گرفت.

معاریو همچنین نوشت: وزرای حزب لیکود گالانت را متهم به تلاش برای سرنگونی کابینه نتانیاهو کرده‌اند.

طبق این گزارش، وزرای حزب لیکود در تلاش برای برکناری گالانت و تعیین «گدعون ساعر» عضو «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) به جای او هستند.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» به نقل از منابع آگاه خود بدون ذکر نام، نوشته بود: بنیامین نتانیاهو خواهان برکناری یوآو گالانت است و مشورت‌های محرمانه‌ای را در این راستا انجام داده است اما جرأت انجام این کار را ندارد.

این منابع آگاه تصریح کردند: نتانیاهو در راستای برکناری گالانت مشورت‌های محرمانه انجام داده است اما از ترس گسترش اعتراضات جرأت اتخاذ این تصمیم را ندارد.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که اختلاف بین نتانیاهو و رؤسای سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» بر سر مذاکرات غیرمستقیم با مقاومت فلسطین برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اختلاف بین نتانیاهو و روسای موساد و شاباک موید این امر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع توافق با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه است.

در همین ارتباط، منابعی در هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی، حمایت رئیس موساد از اصول تعیین شده نتانیاهو درباره آتش بس از جمله عدم بازگشت به زعم او «نیروهای مسلح» به شمال نوار غزه را تکذیب کردند.

این منابع گفتند که رئیس موساد از همه اصول نتانیاهو حمایت نمی‌کند و تنها در صورت عدم توافق از سوی جنبش حماس، خواستار ازسرگیری جنگ خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: اصرار نتانیاهو بر مکانیزمی برای جلوگیری از بازگشت (به زعم نتانیاهو) شبه نظامیان به شمال نوار غزه، مذاکرات را مختل خواهد کرد.

این رسانه صهیونیستی افزود: یک قدم تا بازگرداندن زنده حدود ۳۰ گروگان (اسیر صهیونیست) فاصله داریم و توافق بر سر گروگان‌ها (اسیران) ظرف دو هفته امکان پذیر است.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین نسبت به احتمال تاخیر در انعقاد توافق و کشته شدن اسیران صهیونیست بیشتر در جریان درگیری‌های نوار غزه هشدار دادند.

به گزار ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با ۲ هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است و تنش و بحران در سطح سیاسی و نظامی و توده صهیونیست ها درباره عملکرد نتانیاهو تشدید شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره