نماد آخرین خبر

۱۲ ایالت آمریکا درگیر یک باکتری کُشنده

منبع
مهر
بروزرسانی
۱۲ ایالت آمریکا درگیر یک باکتری کُشنده

مهر/ گسترش یک باکتری کشنده در دستکم ۱۲ ایالت آمریکا مقامات این کشور را نگران کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بغداد الیوم»، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های واگیر دار در آمریکا، امروز شنبه از انتشار گسترده باکتری بیماری «لیستریا» به صورت همزمان در ۱۲ ایالت آمریکا، خبر داد.

این مرکز اعلام کرد که تاکنون دو نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و ۲۸ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بنابر آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی این مرکز، تعداد مبتلایان به این بیماری تاکنون بسیار زیاد بوده است.


گفته شده است که اغلب مبتلایان فرآورده‌های گوشتی همچون کالباس «مارتادلا» (حاوی گوشت خوک) و سوسیس مصرف کرده بودند، اما اینکه مصرف این فرآورده‌ها به صورت قطعی مسبب بیماری این افراد بوده، اثبات نشده است.

پیش‌تر در کانادا نیز دو نفر در نتیجه ابتلا به این بیماری فوت کردند و ۹ نفر دیگر در بیمارستان بستری شدند. در این مورد همه مبتلایان، نوشیدنی‌های گازدار گیاهی خورده بودند.

گفتنی است که عفونت لیستریا یک بیماری باکتریایی غذایی است که می تواند برای زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بسیار جدی باشد. باکتری لیستریا در گوشت، مواد لبنی، میوه و سبزیجات می تواند وجود داشته باشد و همچنین این باکتری توانایی زنده ماندن در یخچال و حتی انجماد را دارد. افراد سالم به ندرت در اثر عفونت لیستریا بیمار می شوند، اما این بیماری می تواند برای جنین، نوزادان تازه متولد شده و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف کشنده باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره