نماد آخرین خبر

تداوم حملات پهپادی روسیه به اوکراین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تداوم حملات پهپادی روسیه به اوکراین

ایرنا/ ارتش اوکراین از پنجمین حمله پهپادی روسیه به اوکراین و کی‌یف پایتخت این کشور در دو هفته اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که روسیه پنجمین حمله پهپادی خود را در دو هفته اخیر به کی‌یف انجام داده است. اوکراین مدعی است که سامانه‌های پدافند هوایی آن توانسته تمامی پهپادها را پیش از رسیدن به کی‌یف سرنگون کند.

سرهی پاپکو رئیس اداره نظامی کی‌یف در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که این هیچ تلفات جانی و خسارت قابل توجهی نداشته است.

وی افزود: «این حملات سیستماتیک پهپادی، یک بار دیگر ثابت می‌کند که دشمن فعالانه به دنبال فرصتی برای حمله به کی‌یف است. آنها در حال آزمایش تاکتیک‌های جدید و شیوه هایی برای رسیدن به پایتخت هستند و تلاش دارند تا موقعیت دفاع هوایی ما را آشکار کنند».

نیروی هوایی اوکراین به دنبال این خبر، در تلگرام اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۳۵ پهپاد از ۳۹ پهپاد و دو موشک کروز روسیه را سرنگون کرده است. نیروی هوایی همچنین خاطرنشان کرد که این حمله ۱۰ منطقه از اوکراین را هدف قرار داده بود.

رویترز در ادامه تاکید کرده است که هنوز مشخص نیست چه تعداد پهپاد به سمت کی‌یف پرتاب شده است.

نیروی هوایی اوکراین در این بیانیه از پرتاب سه موشک بالستیک اسکندر از سوی روسیه نیز اشاره کرده اما توضیحی در مورد اینکه چه بر سر این موشک ها آمده، ارائه نداده است.

اداره نظامی منطقه سومی (Sumy) در شمال شرق اوکراین هم مرز با روسیه در تلگرام اعلام کرد که یک موشک روسی به زیرساخت های حیاتی منطقه شاستکینسکی آسیب وارد کرده است.

نیروهای نظامی روسیه از ماه مارس میلادی (اسفند ماه) حملات موشکی و پهپادی خود به زیرساخت های انرژی اوکراین را افزایش داده اند که در پی این حملات نزدیک به نیمی از زیرساخت‌های تولید انرژی در اوکراین از بین رفته و باعث شده تا میلیون‌ها نفر در خاموشی و قطعی گسترده برق زندگی کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره