نماد آخرین خبر

هشدار مادورو نسبت به پیروز شدن جریان رقیب در انتخابات ونزوئلا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 هشدار مادورو نسبت به پیروز شدن جریان رقیب در انتخابات ونزوئلا

باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور فعلی ونزوئلا و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هشدار داد که این کشور میان صلح و جنگ قرار گرفته است.
 

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۲۸ جولای (هفتم مرداد) برگزار شود، آینده این کشور را بین «صلح» یا «جنگ» تعیین خواهد کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، این سخنان در جریان گردهمایی رئیس جمهور کنونی ونزوئلا که برای یک دوره جدید نامزد می‌شود در ماتورین، شرق این کشور برگزار شد.


مادورو افزود: در ۲۸ جولای، آینده ونزوئلا برای ۵۰ سال آینده مشخص می‌شود، خواه ونزوئلای در صلح باشد یا ونزوئلای آشفته و خشن که تحت سلطه درگیری‌ها قرار دارد.

او توضیح داد که این کشور بین بازگشتن به دولتی که از هوگو چاوز، رئیس‌جمهور سابق خود به ارث برده است یعنی ساختن یک جامعه جدید همراه با برابری، بدون اختلاف طبقاتی جایی که مدل اقتصادی خود را دارد و یا بازگشتن به محرومیت مخیر شده است.

مادرو ادامه داد: آیا ما صلح می‌خواهیم؟ آیا ما دموکراسی و آزادی واقعی می‌خواهیم؟ آیا ما یک کشور مستقل می‌خواهیم که تابع بیگانگان نباشد؟ پس بیایید در ۲۸ جولای پیروز شویم.

شایان ذکر است در سی و یکمین دور انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، دو مفهوم ایدئولوژیک متضاد با یکدیگر رقابت می‌کنند، اولی نزدیک به واشنگتن و قدرت‌های غربی است و دیگری یک ناسیونال سوسیالیست است که خصومت خود را با واشنگتن و مداخلات آن در ۲۵ سال گذشته اعلام کرده است.

آمریکا با دخالت به شیوه‌ای تحریک آمیز و استعماری دست برنداشته و با مداخله در امور داخلی کشور نفت‌خیز در آمریکای لاتین سعی در ایجاد تغییر در راستای سیاست‌های خود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره