نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

عملکرد بهتر کامالا هریس در نظرسنجی‌ها به نسبت بایدن

منبع
ايسنا
بروزرسانی
عملکرد بهتر کامالا هریس در نظرسنجی‌ها به نسبت بایدن

ایسنا/ یک رسانه آمریکایی در گزارشی تشریح کرد که معاون اول «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نظرسنجی‌های انتخاباتی رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور عملکرد نسبتا بهتری نسبت به بایدن داشته است.

در پی کناره‌گیری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا و احتمال جایگزین شدن «کامالا هریس» یک رسانه آمریکایی با بررسی نظرسنجی‌ها اعلام کرد نتایج درباره هریس مشابه نتایج عملکرد بایدن مقابل ترامپ و تنها، کمی بهتر از آن بوده است.

در گزارش شبکه ان‌بی‌‎سی نیوز در این باره آمده است: با خروج جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، معاون او کامالا هریس برای جایگزینی او به عنوان نامزد حزب دموکرات، بی‌چون‌وچرا پیشتازی می‌کند.

اگرچه، بزرگ‌ترین چالش هریس در ادامه راه است؛ طبق چندین نظرسنجی که پیش از کناره‌گیری بایدن انجام شد، نتایج درباره او مقابل «دونالد ترامپ»، مانند بایدن و فقط کمی بهتر از او بوده است.

بایدن در بسیاری از نظرسنجی‌ها در سطحی کشوری و ایالت‌های مهم بعد از ترامپ بود که در واقع، منجر به تسریع روند کناره‌گیری او شد.

در نظرسنجی ملی اخیر شبکه ان‌بی‌سی که با گذشت بیش از یک هفته پس از عملکرد ملال‌آور بایدن در اولین مناظره انتخاباتی مقابل ترامپ و پیش از اقدام به ترور رئیس‌جمهور پیشین آمریکا انجام شد، هم بایدن و هم هریس با در نظر گرفتن ضریب خطای ۲ درصدی، هر دو از ترامپ عقب بودند، اگرچه درصد اصلی برای هر یک از نامزدها کمی متفاوت بود. ترامپ با نسبت ۴۵ به ۴۳ درصد آرا از بایدن پیشی گرفت، در حالی که برتری او نسبت به هریس نسبت ۴۷ به ۴۵ درصدی بود.

در یک نظرسنجی ملی فاکس نیوز که پس از مناظره انجام شد نیز ترامپ با اختلاف یک درصدی هم از بایدن (بایدن ۴۸ درصد، ترامپ ۴۹ درصد) و هم از هریس (هریس ۴۸ درصد، ترامپ ۴۹ درصد) جلوتری بود.

اما در دیگر نظرسنجی‌ها، هریس نسبت به بایدن، با اختلاف یک تا ۲ درصدی، عملکرد تقریبا بهتری داشته است. اگرچه، هنوز هم در برخی از رقابت‌های مهم او از ترامپ عقب‌تر بود.

یک نظرسنجی ملی شبکه سی‌بی‌اس در میان رای‌دهندگان احتمالی که پس از ترور نافرجام ترامپ طی یک تیراندازی به او در جمع هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا انجام شد، نشان داد که ترامپ با اختلاف ۵ درصدی ۵۲ به ۴۷ درصد از بایدن و با اختلاف ۳ درصدی ۵۱ به ۴۸ درصد از هریس پیشی گرفته است. در یک نظرسنجی نیویورک‌تایمز در ایالت‌های پنسیلوانیا و ویرجینیا نیز عملکرد هریس نسبت به بایدن ۲ درصد بهتر بوده است.

حیطه‌هایی که هریس عملکرد بهتری نسبت به بایدن داشته است
در حالی که در نظرسنجی اخیر شبکه ان‌بی‌سی بایدن و هریس با اختلاف ۲ درصدی از ترامپ عقب‌تر بوده‌اند، این نظرسنجی تفاوت‌های مهمی را درباره عملکرد آن ۲ در میان گروه‌های آماری مختلف آشکار کرد.

هریس عملکرد نسبتا بهتری نسبت به بایدن در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست داشته است. هریس ۶۴ درصد نسبت به ترامپ عملکرد بهتری در میان این گروه داشته و با نسبت ۷۸ به ۱۴ درصد پیشتاز بوده است. این در مقایسه با عملکرد بایدن مقابل ترامپ است که با اختلاف ۵۷ درصدی (۶۲ به ۱۲ درصد) در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست پیشتاز بوده است.

از سوی دیگر، نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نشان داد که ترامپ در رقابت با هریس به جای بایدن عملکرد نسبتا بهتری در میان رای‌دهندگان سفیدپوست داشته و با اختلاف ۱۶ درصدی از او پیشی گرفته است. این میزان در مقایسه با اختلاف ۱۴ درصدی او نسبت به بایدن است.

در میان دیگر گروه‌های آماری، از جمله گروه‌های سنی، جنسیتی، رای‌دهندگان لاتین‌تبار، تقریبا هیچ تفاوتی میان بایدن و هریس نبوده است. بزرگ‌ترین اختلاف میان بایدن و هریس در این نظرسنجی فراتر از گروه‌های مختلف جمعیتی بود.

حدود یک‌چهارم جمهوری‌خواهان ثبت‌نامی در این نظرسنجی گفته‌اند از ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان رضایت ندارند. ترامپ با اختلاف ۴۶ درصدی و با نسبت ۶۳ به ۱۷ درصد از بایدن پیشی گرفته بود. اما وقتی هریس با ترامپ رقابت کرد، رای بیشتر این جمهوری‌خواهان ناراضی به سمت ترامپ سرازیر شد. پیشتازی جمهوری‌خواهان در میان این گروه با اختلاف ۵۷ درصدی، نسبت ۷۳ به ۱۶ داشت.

در عین حال، رای‌دهندگانی که یک نامزد حزب سوم را در رای‌گیری آزمایشی با مشارکت چند کاندیدا در این نظرسنجی ترجیح داده بودند، از حضور هریس به عنوان چهره‌ای جدید در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ استقبال بیشتری کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره