نماد آخرین خبر

پیش بینی نخست وزیر گرجستان از آینده جنگ اوکراین با پیروزی احتمالی ترامپ

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیش بینی نخست وزیر گرجستان از آینده جنگ اوکراین با پیروزی احتمالی ترامپ

ایرنا/ ایراکلی کوباخیزده، نخست وزیر گرجستان معتقد است درصورت موفقیت دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا؛ روند خاتمه جنگ در اوکراین تسریع خواهد شد و منطقه به سمت ارامش پیش می رود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری "نووستی"، «ایراکلی کوباخیدزه»؛ روز دوشنبه اظهار داشت البته ما در هیچ انتخاباتی دخالت نخواهیم کرد اما درصورت پیروزی دونالد ترامپ، جنگ اوکراین خاتمه یافته و منطقه آرام می شود که این موضوع (پایان جنگ اوکراین) به نوبه خود بر روابط با گرجستان تاثیرگذار خواهد بود.

نخست وزیر گرجستان افزود: اگر صلح در منطقه وجود داشته باشد روابط و دیدگاهها نسبت به گرجستان تغییر می یابد.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا روز گذشته اعلام کرد که از کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار می رود و از نامزدی "کامالا هریس " معاون خود در این انتخابات حمایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ نیز در واکنش به کناره گیری بایدن از کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است که بایدن با "رسوایی کامل " رقابت های انتخاباتی را ترک کرد و "کامالا هریس " را می تواند راحت تر از بایدن شکست دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر