نماد آخرین خبر

کرملین: کمک آمریکا به اوکراین تا انتخابات ادامه خواهد داشت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 کرملین: کمک آمریکا به اوکراین تا انتخابات ادامه خواهد داشت

تسنیم/ سخنگوی کرملین درباره عدم تعجب از کناره گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، ادامه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف تا زمان برگزاری انتخابات، نزدیک شدن زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای روسیه و ارسال سینگال زلنسکی برای گفتگو با مسکو، توضیحاتی داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه ظهر امروز، دوشنبه، ابراز اطمینان کرد که کمک‌های مالی و نظامی واشنگتن به کی‌یف تا انتخابات ریاست‌جمهوری که نوامبر 2024 در ایالات متحده برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت. 

او در یک نشست خبری گفت: «در مورد ادامه یا عدم ادامه کمک‌های آمریکا به اوکراین، باید بگویم که مسلماً ایالات متحده به هر نحوی به این کمک‌ها ادامه خواهد داد، این امر واضح است، و در عین حال تلاش خواهد کرد تا بار مالی بیشتری بر  شرکای اروپایی خود وارد کند.»

پسکوف تأکید کرد که این رویکرد به حل و فصل درگیری کمکی نمی‌کند، اما نتیجه را نیز تغییر  نخواهد کرد.


مسکو از تصمیم بایدن برای کناره گیری از انتخابات شگفت‌زده نشد

سخنگوی کرملین همچنین گفت که در مسکو از خروج جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده از رقابت‌های ریاست‌جمهوری تعجب نکردند، البته ارزیابی تصمیم رهبر آمریکایی بر عهده روسیه نیست.

دیمیتری پسکوف افزود: «مطمئناً ما نمی‌توانیم تصمیمات رئیس‌جمهور فعلی و نامزد انتخابات ایالات متحده را ارزیابی کنیم. این موضوع بیشتر باید برای رأی‌دهندگان آمریکایی مهم باشد و برای ما اهمیت چندانی ندارد.» 

او همچنین با اشاره به اینکه حوادث اخیر در ایالات متحده به روسیه آموخته که دیگر از چیزی تعجب نکند، افزود که اکنون نمی‌توان تأثیر حمایت بایدن از نامزدی معاون رئیس‌جمهور آمریکا، کامالا هریس برای مقام ریاست‌جمهوری را بر روابط روسیه و آمریکا ارزیابی کرد، زیرا تاکنون هیچ اقدامی از طرف او علیه روسیه انجام نشده و هریس تنها اظهاراتی با لحن خصمانه علیه روسیه داشته است.

پسکوف ادامه داد: «برای ما آینده روابط روسیه و آمریکا که اکنون بدترین دوره خود را می‌گذرانند، بسیار مهم است، ولی همچنان اصلی‌ترین موضوع برای ما اهداف، دستاوردهایمان، مشکلاتمان و البته عملیات نظامی ویژه و دستیابی به اهداف تعیین‌ شده برای آن است.»

بایدن روز یکشنبه از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد و از نامزدی معاون رئیس‌جمهور آمریکا، کامالا هریس، به عنوان نامزد دموکرات‌ها حمایت کرد. در عین حال، بایدن تاکید کرد که قصد ندارد زودتر از موعد از مقام خود استعفا دهد، هرچند درخواست‌هایی برای این منظور در واشنگتن شنیده می‌شود.


هشدار کرملین از خطر پیشروی زیرساخت‌های ناتو به مرزهای روسیه

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه همچنین در واکنش به اظهارات الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان درباره آمادگی غرب برای درگیری با روسیه، گفت: «ناتو همچنان زیرساخت‌های نظامی خود را به سمت مرزهای ما نزدیک می‌کند و قصد دارد ما را با پایگاه‌های نظامی خود احاطه کند و البته این وضعیت برای ما خطرناک است.»

او افزود که این ائتلاف به سمت رویارویی با روسیه پیش می‌رود و برای این منظور در صدد تقویت توان نظامی خود در مناطق شرقی و شمالی اروپاست.

واکنش کرملین به سخنان زلنسکی درباره امکان مذاکره با روسیه 

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سوال دیگری یادآور شد که سخنان رئیس‌جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، درباره مذاکرات با روسیه بهتر از اعلام جنگ تا آخرین فرد اوکراینی است، اما باید منتظر اقدامات مشخص از طرف مقامات کی‌یف بود

زلنسکی روز گذشته در مصاحبه با بی.بی.سی گفت که اگر اوکراین خواهان پایان درگیری است، باید وارد مذاکره شود.

سخنگوی کرملین تاکید کرد: «این اظهارات مطمئناً بهتر از اعلام عدم هرگونه تماس با طرف روسی و رئیس‌جمهور روسیه است. البته صحبت درباره گفتگو بهتر از اعلام جنگ تا آخرین نفر باقی مانده در اوکراین است.با این حال کرملین هنوز نمی‌تواند درباره این موضوع قضاوت کند و باید منتظر اقدامات مشخص از سوی مقامات کی‌یف در این زمینه بود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر