نماد آخرین خبر

اولین تماس اوکراین با تیم کامالا هریس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اولین تماس اوکراین با تیم کامالا هریس

ایرنا/ پس از آنکه نام کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا برای نامزدی از سوی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مطرح شد، اوکراین اولین تماس را با تیم وی برقرار کرد.

به نقل از رویترز، دفتر آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سه‌شنبه اعلام کرد که وی در تماسی تلفنی با «فیل گوردون» مشاور امنیت ملی هریس گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر یرماک، طرفین در مورد حملات هوایی روسیه به شهرها و زیرساخت‌های انرژی اوکراین گفت‌وگو کرده و یرماک بر اهمیت تقویت دفاع هوایی اوکراین به کمک سامانه‌های غربی تاکید کرد.

کی‌یف بارها اعلام کرده است که با هر فردی که به ریاست جمهوری آمریکا برسد همکاری خواهد کرد و نمی‌خواهد به جانبداری در رابطه با موضوعات داخلی ایالات متحده متهم شود.

یک مقام اوکراینی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: ما در مورد هریس معتقدیم ۲ کلمه به بهترین وجه سیاست خارجی او در قبال اوکراین و اروپا را توصیف می‌کند: تداوم و پیش‌بینی‌پذیر بودن.

وی افزود: در عین حال، ما یقین داریم که حمایت از اوکراین برای آمریکا منفعت ملی دارد، نه نفع حزبی.

جو بایدن به دلیل تردیدها در مورد توان ذهنی و جسمی‌اش، هفته‌ها برای کناره‌گیری از مبارزات انتخاباتی تحت فشار بود و سرانجام یکشنبه شب اعلام کرد که از ادامه مبارزات انتخاباتی انصراف می‌دهد و از این پس بر مسئولیت‌هایش به عنوان رئیس جمهور تمرکز می‌کند.

دموکرات‌ها از این تصمیم استقبال کردند و شمار زیادی از اعضای حزب دموکرات از نامزدی هریس حمایت کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره