نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ نامه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را منتشر کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
ترامپ نامه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را منتشر کرد

فارس/ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در آستانه دیدار روز جمعه خود با نتانیاهو، نامه‌ای از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر و مدعی شد که از برقراری صلح در خاورمیانه حمایت می‌کند.
 
بنا به اذعان وبگاه تحلیلی آکسیوس، ترامپ در صفحه شخصی خود در شبکه مجازی «تروث سوشال» از دریافت نامه‌ای از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خبر داده است.بر اساس پست ترامپ، محمود عباس در ۱۴ ژوئیه یعنی یک روز پس از ترور نافرجام ترامپ، به او نامه نوشته و ضمن ابراز نگرانی از این اتفاق اعلام کرده است که «اقدامات خشونت‌آمیز نباید در جهان قانون‌مندی و نظم، جایی داشته باشد».

ترامپ نیز در پاسخ، از او تشکر کرده و ابراز امیدواری کرده است که همه چیز خوب خواهد شد.ترامپ در این پست با اشاره به نامه محمود عباس، اعلام کرده است که مشتاق دیدار با نتانیاهو (بی‌بی) و همچنین دستیابی به صلح در خاورمیانه است.
 
این رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده پیش از این در سال ۲۰۱۷، به‌رسمیت‌شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل توسط ایالات متحده را اعلام کرده و از برنامه‌ریزی برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس خبر داده بود. پ

این اقدام ترامپ با واکنش تند رئیس دولت خودگردان فلسطین مواجه شده بود.ترامپ در سال ۲۰۲۰ هم طرح دو دولتی را برای حل مشکل فلسطین ارائه کرده بود که با مخالفت محمود عباس همراه شده بود.

ترامپ در حالی از برقراری صلح در منطقه خاورمیانه صحبت می‌کند که یکی از مسئولان سابق دولت او اعلام کرده است که «رویکرد ترامپ، نسبت به حمایت از اسرائیل بی‌همتا بوده است».

این مقام سابق دولتی تأکید کرده است که ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود، کمک به آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) را متوقف کرد؛ به برجام، پایان داد؛ بلندی‌های جولان را به‌عنوان بخشی از اسرائیل معرفی کرد و دستورات اجرایی لازم برای مقابله با اقدامات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را صادر کرد.

این مقام همچنین تصریح کرده است که ترامپ در کنار اسرائیل می‌ایستد.قرار است در روز جمعه و در پی سفر نتانیاهو به آمریکا، «بی‌بی» با ترامپ نیز دیدار کند. نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا عازم این کشور شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar