نماد آخرین خبر

ژنرال انگلیسی: باید برای جنگ در آینده نزدیک آماده باشیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ژنرال انگلیسی: باید برای جنگ در آینده نزدیک آماده باشیم

ایسنا/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس هشدار داد ارتش این کشور باید ظرف سه سال برای جنگ علیه دشمنان خود آماده شود.

ژنرال «رولاند واکر» که ماه گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس شد، در اظهاراتی خصمانه ادعا کرد روسیه، چین، ایران و کره شمالی می‌توانند یک رابطه در هم تنیده و خطرناک ایجاد کنند که او از آن، به عنوان «محور آشوب» نام برد.

او در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: روسیه می‌تواند پس از جنگ اوکراین به دنبال تلافی باشد، چین می‌تواند به دنبال حمله به تایوان باشد و ایران و کره شمالی می‌توانند به تولید سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهند.

ژنرال واکر که در حاشیه کنفرانس سالانه ارتش صحبت می‌کرد، افزود: نکته اینجاست که وقتی فکر می‌کنید آن‌ها [روس‌ها] از کار افتاده‌اند، برای گرفتن انتقام خروشان برمی‌گردند. به همین دلیل است که شما تا ۲۰۲۷-۲۰۲۸ به این نقطه‌ای خواهید رسید که تنها راه شما برای مقابله با آن، انزوا است. یک بحران خاص که می‌تواند توسط سیستم مبتنی بر قوانین مدیریت شود اما من فکر می‌کنم (این توانایی) به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

او با بیان اینکه «یک مشکل در یک منطقه می‌تواند باعث انفجار همسو در منطقه‌ای دیگر شود» ابراز امیدواری کرد تا سال ۲۰۲۷ توانایی ارتش انگلیس را ۲ برابر کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس همچنین نسبت به کاهش هزینه‌های ارتش کشور هشدار داد و گفت: اگر ما بتوانیم قدرت جنگی خود را ۲ تا سه برابر کنیم، هر نیروی زمینی بریتانیا قادر خواهد بود نیرویی را حداقل سه برابر اندازه خود نابود کند و به این کار ادامه دهد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب، ما به آمادگی و توانایی خود برای مبارزه با هر کسی و پیروزی اطمینان کامل خواهیم داشت.

با این حال، یک ژنرال ناشناس اتحادیه اروپا اخیراً در مورد کاهش نیروها در مقایسه با نیروهای روسیه هشدار داد و گفت: ما شاهد هستیم که آن‌ها از نظر منابع انسانی و همچنین توانایی تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستند. تعداد سربازان در ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت. مشکل اصلی توانایی ارتش انگلیس برای رویارویی با یک درگیری با شدت بالا است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره