نماد آخرین خبر

آمریکا انجام مذاکرات در امارات درباره غزه را تایید کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا انجام مذاکرات در امارات درباره غزه را تایید کرد

ایسنا/ وزارت خارجه آمریکا انجام مذاکرات در امارات درخصوص بازسازی نوارغزه در مرحله پساجنگ تایید کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که این دیدار در واقع انجام شد و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده نماینده طرف آمریکایی در آن بود.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، متیو میلر در ادامه افزود در این نشست برنامه‌های مربوط به آتش‌بس و «آنچه در روز پس از جنگ اتفاق می‌افتد» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشتر وبگاه آمریکایی آکسیوس گزارش داده مسؤولانی از ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی، پنجشنبه ۲۷ تیر، برای بحث درباره آینده غزه پس از جنگ، در ابوظبی پایتخت امارات، «جلسه‌ای محرمانه» برگزار کردند.

پیشتر وبگاه عبری «واللا» نیز گزارش داد: یک نشست سری آمریکایی، اسرائیلی و اماراتی پنجشنبه گذشته برای بحث در مورد موضوع «روز پس از جنگ» غزه برگزار شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در حال درک این موضوع است که در مورد برنامه مدیریت غزه پس از جنگ باید رویکرد واقع بینانه‌تری اتخاذ کند.

وبگاه واللا گزارش داد: امارات آماده است تا بخشی از نیروی بین‌المللی اعزامی به غزه باشد، مشروط بر اینکه این نیروی بین‌المللی به دعوت رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین وارد غزه شود. دولت اسرائیل باید به تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه دهد در اداره غزه نقش ایفا کند.

واللا اعلام کرد: امارات می‌خواهد بخشی از راه حلی در غزه باشد که شامل حماس نباشد اما تا حد زیادی هم با رهبری فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین مخالف است. امارات نام «سلام فیاض» نخست وزیر سابق فلسطین را که مخالف «محمود عباس» رئیس کنونی تشکیلات خودگردان فلسطین است برای انجام «اصلاحات ضروری» پیشنهاد کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره