نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اوباما از هریس حمایت کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اوباما از هریس حمایت کرد

ایسنا/ «باراک اوباما» و همسرش «میشل اوباما» حمایت خود از نامزدی «کامالا هریس» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده را اعلام کردند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حمایت خود از نامزدی «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کرد.

اوباما با انتشار ویدئویی از مکالمه تلفنی خود با هریس، نوشت: «اوایل این هفته من و میشل (همسر اوباما) با کامالا هریس تماس گرفتیم. به او گفتیم که از نظر ما، او رئیس‌جمهور فوق‌العاده‌ای برای آمریکا خواهد بود و حمایت کامل ما برخوردار است.»

اوباما که یکی از چهره‌های برجسته حزب دموکرات است، در این پیام نوشت: «در این برهه حساس تاریخ کشورمان، ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا مطمئن شویم هریس در انتخابات نوامبر پیروز خواهد شد. امیدوارم شما (مخاطبان) هم به ما بپیوندید.»

این پیام در حالی منتشر شد که ساعاتی پیش، روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع نزدیک به اوباما گزارش داد این رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌صورت منظم با هریس در تماس بوده و در پشت‌صحنه او را راهنمایی می‌کند. نیویورک‌تایمز همچنین گزارش داده بود اوباما به‌زودی قرار است حمایت خود از هریس را به‌صورت عمومی اعلام کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که در پی عملکرد ضعیف خود در مناظره با «دونالد ترامپ» با درخواست طیف وسیعی از دموکرات‌ها برای کناره‌گیری از انتخابات مواجه بود، بالاخره در روز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کناره‌گیری می‌کند و حمایت کامل خود را از کامالا هریس به‌عنوان نامزد حزب دموکرات اعلام کرد.

حمایت اوباما از هریس در حالی صورت گرفت که پیش‌تر در فهرست منتشرشده از سیاستمداران دموکرات حامی هریس، نام اوباما به چشم نمی‌خورد. او گفته بود امیدوار است که حزب دموکرات بتواند روندی را برای یافتن نامزد مناسب ریاست‌جمهوری برقرار کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره