نماد آخرین خبر

واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در سواحل یمن

منبع
تسنيم
بروزرسانی
واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در سواحل یمن

تسنیم/ بر اساس اطلاعات سازمان ملل در اثر واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در سواحل یمن ده ها نفر ناپدید شده و تنها ۴ نفر نجات یافتند.

به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، بر اساس گزارش سازمان ملل، یک قایق حامل 45 پناهجو در سواحل کشور جنگ‌زده یمن واژگون شد.

کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) در یمن گفت: بر اثر این حادثه تنها چهار نفر نجات یافته‌اند. گفته می‌شود این قایق پنجشنبه شب در نزدیکی تعز در جنوب غرب این کشور واژگون شد. علت آن وزش باد شدید و اضافه بار بود. در پست مربوطه در پلتفرم آنلاین X، آمده است که سازمان ملل با شرکای خود برای حمایت از بازماندگان کار می‌کند. در ابتدا جزئیات بیشتری وجود نداشت.

مهاجران از کشورهای شرق آفریقا، به ویژه اتیوپی و سومالی، بارها سفرهای خطرناکی را از طریق تنگه بین سواحل جیبوتی و یمن به امید دستیابی به زندگی بهتر انجام می‌دهند. معمولاً این کشور درگیر جنگ مقصد واقعی آنها نیست: بسیاری قصد دارند به عربستان سعودی یا سایر کشورهای خلیج فارس بروند تا در آنجا به دنبال کار بگردند.

یک سانحه قایق با حداقل 15 کشته نیز روز چهارشنبه در سواحل موریتانی گزارش شد. سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) گزارش داد که حدود 300 نفر تلاش کردند از گامبیا در غرب آفریقا عبور کنند و حدود یک هفته را در اقیانوس اطلس سپری کردند. از حدود 300 نفر، 120 نفر نجات یافتند. بنابراین حدود 165 نفر ناپدید شدند.

مسیر از غرب آفریقا به اروپا از طریق اقیانوس اطلس به دلیل جریان‌های قوی آب خطرناک است. با این حال، تعداد بیشتری از مهاجران همچنان سعی می‌کنند از این راه خود را به اروپا برسانند. تنها در سال جاری، 19700 مهاجر از ژانویه به جزایر قناری متعلق به اسپانیا آمده‌اند که بیش از دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.

در یمن، مهاجران اغلب در شرایط بد و خطرناکی قرار می گیرند و پناهجویان در حین عبور از مسیرهای آبی جان خود را از دست می‌دهند. 

پناهجویان از کشورهای مختلف آفریقایی و آسیایی در مسیر رسیدن به زندگی بهتر و رفاه در اروپا معمولا خود را در مسیرهای خطرناک دریایی قرار می دهند و اتحادیه اروپا هم تا به حال برای حل این بحران و جلوگیری از قربانی شدن این پناهجویان نه تنها اقدامی انجام نداده بلکه با اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه تر علیه آن ها تنها فشارها بر این قشر را بیشتر کرده و می خواهد از هجوم پناهجویان به اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر