نماد آخرین خبر

مردم تونس خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

منبع
فارس
بروزرسانی
مردم تونس خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند

فارس/مردم تونس در محکومیت حملات رژیم اسرائیل به نواز غره در مقابل سفارت آمریکا در کشورشان تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند.

ده‌ها نفر از مردم تونس در همبستگی با فلسطینیان و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه مقابل سفارت واشنگتن تظاهرات کردند.

خبرگزاری «آناتولی»، امروز (شنبه)، به نقل از خبرنگار خود در تونس گزارش داد تظاهرات‌کنندگان، روز جمعه در اعتراض به مواضع حمایتی آمریکا از اسرائیل مقابل سفارت واشنگتن چادر بر پا کردند.براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات علیه آمریکا و در حمایت از مقاومت فلسطین شعار سر دادند و خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورشان شدند.

آناتولی گزارش داد در این تظاهرات شعارهایی مانند «اخراج سفیر آمریکا وظیفه است»،‌ «مقاومت راه‌حل است... ای حکام ننگ و ذلت» و «آمریکا صهیونیست است.» سر داده شده است.

تظاهرات‌کنندگان تونسی همچنین خواستار اعمال فشار جامعه بین‌الملل بر رژیم صهیونیستی و بازگشایی تمام گذرگاه‌های نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه شدند.

طبق گزارش آناتولی، مردم تونس در این تظاهرات تاکید کردند که آماده تداوم اعتراضات تا زمان توقف کشتار گروهی مردم غزه هستند.

رژیم صهیونیستی از هفتم ماه اکتبر جنگ ویران‌کننده‌ای را در نوار غزه آغاز کرده که در پی آن، بیش از 39 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که بیشتر شهدا زن و کودک بوده‌اند و بیش از 10 هزار فلسطینی نیز مفقود شده‌اند.

علی‌رغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر توقف فوری جنگ در نوار غزه و همچنین حکم دیوان بین‌المللی کیفری در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای توقف کشتار جمعی فلسطینیان، رژیم اسرائیل همچنان به حملات خود در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره