نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

شهادت دست‌کم ۴۱ فلسطینی دیگر در «خان‌یونس» و «دیرالبلح»

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شهادت دست‌کم ۴۱ فلسطینی دیگر در «خان‌یونس» و «دیرالبلح»

ایرنا/ ارتش رژیم صهیونیستی در جنایت جدید خود در شهرهای «خان یونس» در جنوب و «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه دست‌کم ۴۱ فلسطینی را شهید و شمار دیگری را زخمی کرد.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به یک خانه در نزدیک میدان «عبسان» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ۱۰ غیرنظامی را به شهادت رساند.

بر اساس این گزارش، دشمن صهیونیستی ساکنان و آوارگان ۸ محله در جنوب خان یونس را مجبور به تخلیه این مناطق می کند، با وجود اینکه این مناطق در طبقه بندی مناطق امن قرار دارند.

حمله پهپادی به یک گورستان در شهر خان یونس نیز یک شهید و چند زخمی به جا گذاشت.

گزارش ها حاکیست که در حمله امروز به مدرسه خدیجه در غرب شهر «دیرالبلح» در مرکز نوار غزه نیز دست کم ۳۱ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

همچنین یک کودک در بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلح بر اثر کم آبی و سوء تغذیه به شهادت رسید.

اخبار همچنین از زخمی شدن شماری از فلسطینیان در گلوله باران منطقه الشاکوش در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه حکایت دارد.

این اخبار در حالی منتشر می شود که آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) بتازگی اعلام کرد که بیش از ۱۸۰ هزار فلسطینی به دلیل بمباران شهر خان یونس واقع در جنوب غزه مجبور شدند تا به اجبار این شهر را ترک کنند.

این آژانس افزود که درگیری‌های شدید اخیر در منطقه خان یونس، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از جنگ، به موج جدید آوارگی داخلی در سراسر نوار غزه دامن زده است.

این سازمان اعلام کرد: حدود ۱۸۲ هزار نفر از دوشنبه تا پنجشنبه گذشته از خان یونس مرکزی و شرقی آواره شده‌اند، در حالی که صدها نفر دیگر در شرق این شهر گرفتار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستور تخلیه بخش‌هایی از خان یونس را صادر و اعلام کرد که نیروهایش در این منطقه عملیات خواهند داشت.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره