نماد آخرین خبر

کره‌شمالی: روابط صمیمی خود را با چین قاطعانه ادامه می‌دهیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کره‌شمالی: روابط صمیمی خود را با چین قاطعانه ادامه می‌دهیم

ایرنا/ رهبر کره شمالی با تاکید بر پیوندهای دوستی میان پیونگ‌یانگ و پکن، تاکید کرد که روابط صمیمی خود را با چین قاطعانه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره‌شمالی،کیم جونگ‌اون رهبر کره شمالی در بازدید از بنای یادبود قربانیان سربازان چینی، اظهار داشت: دوستی کره‌شمالی و چین که به عنوان پیوندهای‌خویشاوندی ایجاد شده است، به طور محکم همراه با روح جاودانه قربانیان این جنگ پیش خواهد رفت.

وی همچنین تاکید داشت: «ماموریت و وظیفه مقدس نسل ما این است که با اطمینان از ایدئولوژی و سیستم اجتماعی خود که توسط نسل پیروز جنگ به قیمت خون محافظت می‌شود، دفاع کنیم و بهشت مردم را بسازیم».

رهبر کره‌شمالی همچنین شب گذشته (جمعه) از گورستان سربازان کره‌ای در کوه «تهسونگ» بازدید کرد؛ جایی که نیروهای این کشور در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ علیه حکومت ژاپن بر شبه جزیره کره جنگیدند و به دستور کیم ایل سونگ رهبر فقید کره‌شمالی در این مکان به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، ششم مرداد سالگرد ترک جنگ بین کره‌شمالی و کره جنوبی است که یادآور دوران نبردی سه ساله بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی است که در جریان آن میلیون ها نفر جانشان را از دست دادند و همین کشتار و خونریزی و برجای ماندن چنین رنج و آمال سنگینی، ایجاب می کند دو کره به هر شکل ممکن با عبور از نظامی گری آمریکا در منطقه، راه را برای امضای صلحی پایدار هموار کنند.

خصومت میان طرفین با توافق به ترک جنگ و آتش بس پایان یافت. اما هرگز جای خود را به پیمان دایمی صلح نداد. همین وضعیت شکننده بهترین دستاویز برای آمریکا بود تا بتواند چندین دهه پس از آن، نیروهایش را در شبه جزیره حفظ کند و با تهدید نشان دادن کره شمالی برای کشورهای ژاپن و کره جنوبی، تسلیحات سنگین و پیشرفته به آنها بفروشد و حضوری طولانی مدت در منطقه داشته باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره