نماد آخرین خبر

کنایه نخست‌وزیر مجارستان به فرانسه پس از مراسم افتتاحیه المپیک

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
کنایه نخست‌وزیر مجارستان به فرانسه پس از مراسم افتتاحیه المپیک

باشگاه خبرنگاران/ نخست‌وزیر مجارستان با انتقاد از مراسم افتتاحیه المپیک به فرانسه کنایه زد و گفت که هر که هر چه هست می‌تواند نشان دهد.
 

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان با انتقاد از فرانسه به خاطر صحنه‌های افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس گفت: «هر ملتی حق دارد آنچه را که هست نشان دهد».

براساس گزارش آناتولی، برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک که به میزبانی پاریس، پایتخت فرانسه برگزار می‌شود، به دلیل برگزاری یک نمایش «درگ کوئین» (مردی با لباس زنانه و آرایش شده)، مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. آن‌ها در این نمایش نقاشی «شام آخر» که به تصویری از حضرت عیسی (ع) می‌پردازد را مورد توهین قرار دادند.


اوربان ویدئویی را در حساب کاربری خود در پلتفرم X  منتشر کرد که شامل سخنرانی او طی رویدادی در شهری در رومانی که تعداد زیادی مجار در آن زندگی می‌کنند، بود و در آن از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس انتقاد کرد. اوربان تاکید کرد که باید در این مورد آرامش خود را حفظ کنند.

او توضیح داد که حتی اگر از آنچه در اجرا‌های مراسم افتتاحیه دیدند ناراحت شدند، مردم فرانسه نباید احساسشان را جریحه دار کنند. زیرا فرانسوی‌ها در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت متحدان آنها در بسیاری از جنبه‌ها خواهند بود.

اوربان در پی تفسیر مجدد نقاشی لئوناردو داوینچی به نام «شام آخر» در مراسم افتتاحیه المپیک در پاریس، پایتخت فرانسه، غرب را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هیچ اخلاقی در جهان غرب وجود ندارد.

از سویی دیگر کلیسای کاتولیک فرانسه با ابراز نارضایتی خود گفت: متاسفانه این کنسرت حاوی صحنه‌هایی بود که مسیحیت را به سخره می‌گرفت. ما تأسف عمیق خود را از این وضعیت ابراز می‌کنیم.

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس که با توهین به حضرت مسیح (ع) همراه بود واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. علاوه بر مسیحیان برخی از مقامات مسلمان نیز این نمایش را مشمئزکننده توصیف کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره