نماد آخرین خبر

حمایت وزیران تندروی کابینه نتانیاهو از عاملان شکنجه اسیران قلسطینی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 حمایت وزیران تندروی کابینه نتانیاهو از عاملان شکنجه اسیران قلسطینی

ایسنا/ 9سرباز رژیم صهیونیستی به جرم شکنجه جنسی یک اسیر فلسطینی در پایگاهی در النقب، توسط پلیس نظامی این رژیم بازداشت شدند، در مقابل وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از این سربازها حمایت کرده و این اقدام پلیس را «شرم‌آور» خواند!

به گزارش ایسنا، مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که در پایگاه «سدیه تیمان» در النقب درگیری‌هایی میان چند بازپرس و سرباز ارتش این رژیم از یگان متهم به شکنجه اسیر فسلطینی شکل گرفت.

وب‌سایت «عرب۴۸» نیز در این رابطه اعلام کرد که نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی امروز به پایگاه «سدیه تیمان» که در آن چند فلسطینی از نوار غزه بازداشت هستند، آمده و ۹ سرباز اسرائیلی مظنون به شکنجه جنسی شدید یک فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش این وب‌سایت، یک سرباز اسرائیلی مظنون دیگر هم وجود دارد که هنوز بازداشت نشده است.

این در حالی است که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ورود نیروهایی از پلیس نظامی برای بازداشت نیروهایی در پایگاه «سدیه تیمان» در النقب را «بسیار خجالت‌آور» توصیف کرد.

بن گویر در ادامه نیز به وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و مسوولان ارتش این رژیم توصیه کرد از این سربازها حمایت کرده و آنها از مصونیت برخوردار شوند.

او مدعی شد که دوره مسامحه با «خرابکاران» تمام شده و سربازان اسرائیلی باید از حمایت کامل برخوردار شوند.

هم‌چنین در پی این رویدادها برخی از اعضای کنست (پارلمان این رژیم) از حزب «صهیونیسم دینی» از جمله «بتسلئیل اسموتریچ» رئیس این حزب و وزیر داراریی برای حمایت از سربازان متهم به شکنجه اسیر فلسطینی، خود را به این پایگاه رساندند.

اسموتریچ در ابن رابطه مدعی شد، سربازان ارتس مستحق «احترام» هستند و آنها هرگز به عنوان جنایتکار بازداشت نخواهند شد، از دادستان نظامی می‌خواهم آنها را رها کند!

«گالی بهاراف میارا» مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی نیز در یادداشتی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مدعی شد، در صورتی که بازداشتگاه سدیه تیمان فورا به هدف اصلی خود بازنگردد، این مساله پیامدهای جدی و گسترده‌ای خواهد داشت.

از زمان آغاز جنگ علیه غزه ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه سدیه تیمان را به بازداشتگاه فلسطینی‌هایی تبدیل کرده که از نوار غزه آورده می‌شوند و آنها را در شرایط غیرانسانی و با دست‌ها، پاها و چشمان بسته حبس می‌کند.

تل‌آویو مدعی است که فلسطینی‌ها برای بازجویی و تصمیم‌گیری درخصوص انتقالشان به زندان و یا آزادی‌شان در این پایگاه بازداشت هستند اما مشخص شد تمامی آنهایی که از این پایگاه آزاد شدند، تحت شکنجه شدید قرار گرفته‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره