نماد آخرین خبر

رسانه عبری از خرید مهمات هدایت‌شونده توسط رژیم صهیونیستی خبر داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 رسانه عبری از خرید مهمات هدایت‌شونده توسط رژیم صهیونیستی خبر داد

ایسنا/ یک رسانه عبری از خرید هزاران گلوله خمپاره هدایت شونده توسط ارتش رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسانه «اسرائیل نشنال نیوز» نوشت ایال زمیر، مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی سفارشی به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیون دلار را به منظور خرید هزاران گلوله خمپاره هدایت شونده موسوم به «آیرون استینگ» از شرکت نظامی «البیت سیستمز» امضا کرده است.

این رسان عبری با ذکر این که این مهمات خمپاره هدایت‌شونده قرار است در اختیار نیروهای زمینی ارتش این رژیم قرار بگیرد، نوشته است: «گلوله‌های آیرون استینگ مجهز به سامانه‌های هدایت‌شونده با لیزر و جی‌پی‌اس بوده و توان هدفگیری دقیق در ضمن به حداقل رساندن آسیب‌ جانبی و کاستن از ریسک برای غیرنظامیان را دارند.»

در این گزارش ادعا شده است: «این مهمات پیشرفته نمایانگر یک جهش چشمگیر در قابلیت ارتش اسرائیل برای اجرای عملیات‌ها در محیط‌های شهری و شرایط رزمی پیچیده است.»

این رسانه عبری در حالی خبر از خرید مهمات هدایت‌شونده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌دهد که در روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان، شامگاه شنبه انفجارهای شدیدی رخ داد که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با حمله مجدل شمس ندارد.

 در همین ارتباط پایگاه خبری «آکسیوس» اعلام کرد که حزب‌الله به سازمان ملل این موضوع را اطلاع داده و بار دیگر تأکید کرده که علت حادثه مجدل شمس در جولان اشغالی، موشک ضدهوایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده که به یک ورزشگاه فوتبال اصابت کرده است.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد تجزیه و تحلیل داده‌های موجود نشان می‌دهد که موشک از شمال روستای شبعا در جنوب لبنان به سمت مجدل شمس در جولان شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل گزارش کرد که  این ارتش سناریوهای احتمالی حمله به لبنان را (درپی حادثه مجدل شمس) تهیه و به سران سیاسی ارائه کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره