نماد آخرین خبر

حماس خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت علیه اسرای فلسطین شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حماس خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایت علیه اسرای فلسطین شد

ایرنا/ جنبش حماس خواستار تحقیقات بین‌المللی در خصوص شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، جنبش حماس بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره جنایت‌های وحشیانه و هولناک رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در پایگاه نظامی «سدی تیمان» تأکید کرد.

حماس تصریح کرد: تجاوزات وحشیانه در پایگاه سدی تیمان علیه هزاران اسیر نوار غزه، مؤید ماهیت ضد انسانی رژیم صهیونیستی است.

این جنبش افزود: وزرای کابینه فاشیستی رژیم اشغالگر پویش حمایت از سربازان و افسرانی که مرتکب جنایت در این پایگاه شده‌اند، به راه انداخته‌اند و ما نیز خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره این جنایت‌ها هستیم.

پیش تر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت سندی را که «رونین بار» رئیس شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) رژیم اشغالگر به مقامات صهیونیستی ارسال کرده بود، منتشر کرده که در آن شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۲۱ هزار نفر اعلام شده بود.

جنبش حماس پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: تا کنون ۶۰ اسیر دربند رژیم اشغالگر تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، ۴۰ نفر آنها در جریان جنگ از غزه ربوده شده‌ بودند.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره