نماد آخرین خبر

قبرس: آماده تخلیه شهروندان خارجی از خاورمیانه هستیم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 قبرس: آماده تخلیه شهروندان خارجی از خاورمیانه هستیم

باشگاه خبرنگاران/ وزیر خارجه قبرس از آمادگی کشورش برای تخلیه شهروندان خارجی از خاورمیانه در صورت گسترش منازعه به سایر مناطق خبر داد.
 
تشدید تنش‌های میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی باعث نگرانی‌های بین المللی از گسترش درگیری‌ها به سایر مناطق در خاورمیانه شده است. اکنون بسیاری از کشور‌های اروپایی و غربی از شهروندان خود خواسته اند به لبنان و سرزمین‌های اشغالی سفر نکنند. 

به گزارش الجزیره، کنستانتینوس کومبوس، وزیر خارجه قبرس امروز (دوشنبه) از آمادگی کشورش برای تخلیه شهروندان خارجی از خاورمیانه در صورت تشدید تنش‌ها میان حزب الله و رژیم صهیونیستی خبر داد. 

وی در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: مقامات قبرس از زمان شروع جنگ سازوکار واکنش اضطراری برای تخلیه احتمالی غیرنظامیان از خاورمیانه را در دستور کار قرار داده اند. ما روشی را تعیین کرده ایم که در صورت نیاز اقدام به فعال سازی این سازوکار خواهیم کرد. 

کومبوس با اشاره به تشدید تنش‌های موجود در خاورمیانه، افزود: ما امیدواریم هیچ گاه نیازمند اجرایی شدن این سازوکار نباشیم، اما قبرس آمادگی خواهد داشت پلی ایمن برای تسهیل خروج غیرنظامیان از محل‌های منازعه باشد. 

گرچه رژیم صهیونیستی تهدید کرده است حمله گسترده‌ای به خاک لبنان ترتیب خواهد داد، اما مقامات آمریکایی تل آویو را تحت فشار قرار داده اند تا از تشدید تنش‌ها در منطقه و گسترش منازعه به سایر مناطق اجتناب کند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره