نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

آمریکا خواستار معرفی رقیب مادورو به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آمریکا خواستار معرفی رقیب مادورو به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد

ایرنا/ «برایان نیکولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی از نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و دولت‌های خارجی خواست «ادموندو گونزالس» را برنده انتخابات ریاست جمهوری در این کشور آمریکای لاتین اعلام کنند.

به گزارش رویترز، نیکولز پنجشنبه در نشست «سازمان کشورهای آمریکایی» مدعی شد اینکه شورای انتخابات ونزوئلا هنوز جزئیات نتایج انتخابات ریاست جمهوری را منتشر نکرده، این است که یا نمی‌خواهد پیروزی گونزالس را نشان دهد یا برای دستکاری در نتایج به زمان نیاز دارد.

شورای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا مادورو را پیروزی انتخابات روز یکشنبه اعلام کرد اما رویترز نوشت، اپوزیسیون ونزوئلا، بسیاری از دولت‌های خارجی و موسسات مستقل نظرسنجی را غیرقابل قبول و نامحتمل خوانده‌اند.

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی نیکلاس مادورو، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

ونزوئلا همچنین در واکنش به «اقدامات مداخله‌جویانه» هفت کشور آمریکای لاتین اعلام کرد که دیپلمات‌های خود را از این کشورها خارج می‌کند.

این تنش دیپلماتیک پس از آن ایجاد شد که آرژانتین، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، پرو، جمهوری دومینیکن و اروگوئه در بیانیه مشترکی «خواستار بازنگری کامل در نتایج انتخابات با حضور ناظران مستقل انتخاباتی» شدند.

میزان مشارکت در انتخابات یکشنبه (۲۸ ژوئیه/ هفتم مرداد) ونزوئلا ۵۹ درصد بود و بر اساس شمارش ۸۰ درصد آرا، نیکلاس مادورو ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد و رقیب او، ادموندو گونزالس نامزد ائتلاف اصلی اپوزیسیون با کسب ۴۴.۲ درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره