نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ترامپ: هریس سیاه‌پوست است یا هندی؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ترامپ: هریس سیاه‌پوست است یا هندی؟

باشگاه خبرنگاران/ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا ادعا کرد که او پیش از این نمی‌دانست هریس سیاه‌پوست است، زیرا او همیشه خود را هندی معرفی کرده است.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای پرسید که آیا کامالا هریس، رقیب دموکرات او واقعا سیاه پوست است یا از نژاد به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند.
براساس گزارش الجزیره، ترامپ در جریان کنفرانس انجمن ملی روزنامه نگاران سیاه پوست در شیکاگو به گروهی از مصاحبه کنندگان گفت: هریس همیشه هندی تبار بوده است و فقط میراث هندی را تبلیغ می‌کند. من تا چندین سال پیش نمی‌دانستم که او سیاه پوست است. 
او اضافه کرد: او اکنون می‌خواهد به عنوان سیاه پوست شناخته شود، بنابراین من نمی‌دانم، او هندی است یا سیاه پوست.؟
ترامپ ادامه داد: من برای هر دو گروه احترام قائل هستم، اما مشخص است که او اینطور نیست، زیرا او همیشه هندی بود و ناگهان پشیمان شد و سیاه پوست شد.

 این نظرات تحریک‌آمیز که توسط نامزد جمهوری‌خواهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شد، آخرین مورد از یک سری حملات شخصی فزاینده علیه هریس است.
از سویی دیگر کاخ سفید به سرعت به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و آنها را توهین‌آمیز توصیف کرد. کارین ژان پیر، سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: هیچکس حق ندارد به کسی بگوید که او کیست و چگونه خود را معرفی کند. آنچه ترامپ گفت منزجر کننده است.
نظرسنجی جدیدی که توسط رویترز-ایپسوس انجام شد، نشان داد که هریس، نامزد دموکرات با یک درصد برتری نسبت به ترامپ، نامزد جمهوری خواه از حمایت ۴۳ درصد رأی دهندگان برخوردار است، در حالی که این رقم برای ترامپ ۴۲ درصد است.
هریس از زمان راه اندازی کمپین خود برای رسیدن  به ریاست کاخ سفید، با رگبار حملات آنلاین روبرو شده است و برخی از حساب‌های راست هویت نژادی او را زیر سوال برده‌اند. با این وجود سران جمهوری‌خواه از قانونگذاران این حزب خواستند که از حملات شخصی خودداری و بر مواضع سیاسی خود تمرکز کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره