نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

احتمال دیدار اسد و اردوغان در کشور ثالث

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
احتمال دیدار اسد و اردوغان در کشور ثالث

باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد اگر دیداری بین اسد و اردوغان اتفاق بیفتد احتمالا محل این دیدار، کشوری ثالث خواهد بود.

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ممکن است در کشور ثالثی برای گفتگو‌های مشترک با یکدیگر دیدار کنند.
براساس گزارش اسپوتنیک، فیدان در مصاحبه‌ای با روزنامه ترکیه‌ای «صباح» گفت که گفتگو با مقامات سوری درباره مکان و تاریخ این نشست ادامه دارد، اما هنوز تاریخ مشخصی مشخص نشده است.
او افزود: اگر این نشست برگزار شود، در کشور ثالث برگزار می‌شود، اما هنوز جزئیاتی در این خصوص وجود ندارد.
فیدان در عین حال با اشاره به آمادگی طرف سوری برای برگزاری نشست بدون هیچ پیش شرطی، افزود: آشتی با مخالفان سوری رسالت مقامات سوری است و آنکارا به این امر تشویق می‌کند، اما نمی‌تواند آنها را مجبور کند.

پیش از این هاکان فیدان اعلام کرده بود که برای سازماندهی دیدار اردوغان و اسد تلاش می‌کند، اما هنوز برای صحبت در مورد هر چیز مشخصی زود است.
 دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز در همین راستا گفت که روسیه مانند سایر کشور‌ها به بهبود روابط ترکیه و سوریه علاقه‌مند است.
پیشتر «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در گفتگو با شبکه الحره آمریکا در حاشیه سفر به واشنگتن اعلام کرده بود: عراق ابتکارعملی برای میانجیگری میان آنکارا و دمشق دارد و تماس‌های ما در این زمینه ادامه دار است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره