نماد آخرین خبر

درخواست آلمان برای افزایش هزینه های نظامی اعضای ناتو

منبع
تسنيم
بروزرسانی
درخواست آلمان برای افزایش هزینه های نظامی اعضای ناتو

تسنیم/ وزیر دفاع آلمان در سخنانی افزایش هزینه های نظامی فراتر از هدف دو درصدی ناتو را با توجه به شرایط ناامن فعلی و تهدیدات روسیه برای کشورش و اعضای این ائتلاف غربی ضروری دانست.

به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع فدرال آلمان معتقد است که افزایش هزینه های نظامی فراتر از هدف دو درصدی ناتو در مواقع نامشخص و ناامن ضروری است.

وی در سخنرانی برای دانشمندان و مقامات نظامی در مؤسسه امنیت آسیا-اقیانوسیه آمریکا (APCSS) در هونولولو، به تهدیدات روسیه و تنش‌های فزاینده اشاره کرد که در سایه ادعاهای چین برای قدرت وجود دارد.

این مقام آلمانی روز پنجشنبه در سخنانی در هاوایی گفت که دو سوم متحدان ناتو اکنون به هدف اعلام شده برای تامین دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود برای دفاع دست یافته اند و آلمان 150 درصد بیشتر از ده سال پیش هزینه می کند.

وی افزود: ما نمی توانیم و نباید در همین جا متوقف شویم. ما باید از هدف دو درصد فراتر برویم و بخصوص با توجه به تجاوز روسیه، ما باید این کار را به سرعت انجام دهیم. وی افزود: این یک درخواست روشن است - همچنین از دولت خودم.

آلمان این هدف ناتو را از جمله، با 100 میلیارد یورو برای ارتش آلمان که از طریق بدهی - صندوق ویژه - تامین می شود، محقق می کند. این صندوق برای تأمین مالی پروژه های تدارکاتی بزرگ برای سربازان ارتش استفاده می شود.

بر اساس پیش نویس بودجه رهبران ائتلاف دولتی آلمان موسوم به چراغ راهنمایی بودجه دفاعی عادی باید در سال آینده تنها 1.25 میلیارد یورو از حدود 52 میلیارد یورو فعلی افزایش یابد. این کمتر از آن چیزی است که پیستوریوس لازم می داند. "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان هم اعلام کرده است که بودجه دفاعی آلمان باید زمانی که صندوق ویژه تمام شود از سال 2028 به 80 میلیارد یورو افزایش یابد.

پیستوریوس دربخش دیگری از سخنرانی خود در این موسسه که بخشی از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است، بر اهمیت مشارکت با ایالات متحده برای آلمان تاکید کرد. وی گفت که آلمان در حال حاضر اقدامات بیشتری برای بازدارندگی و توان دفاعی انجام می دهد و همچنین در این راستا به استقرار فعلی یک تیپ ارتش آلمان در لیتوانی اشاره کرد. وی گفت: آلمان نقشی محوری در دفاع از جناح شرقی ناتو دارد.

به گفته وی جنگ در اوکراین همچنان بزرگترین مشکل برای امنیت در اروپا است. پیستوریوس با توجه به وضعیت منطقه هند و اقیانوس آرام به نگرانی‌های فزاینده در میان دولت‌ها در مورد اقدامات دولت پکن اشاره کرده و گفت: این به چین بستگی دارد که به نظم مبتنی بر قوانین بین المللی پایبند باشد، در غیر این صورت این کشور داستان موفقیت اقتصادی خود را به خطر می اندازد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان هم اخیرا از افزایش تلاش‌های دفاعی ناتو در برابر انتقادات دفاع کرده است. شولتز در نشست سران ناتو در واشنگتن مدعی شد: ما با یک روسیه متفاوت و متجاوز روبرو هستیم. به همین دلیل است که کشورهای ناتو تصمیم گرفته‌اند نه تنها به حمایت از اوکراین ادامه دهند، بلکه هزینه های دفاعی خود را نیز افزایش دهند و جناح شرقی را تقویت کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره