نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اعتراف مخفیانه مقام‌های آمریکایی درباره ترور هنیه توسط اسرائیل

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اعتراف مخفیانه مقام‌های آمریکایی درباره ترور هنیه توسط اسرائیل

ایسنا/ یک روزنامه آمریکایی به نقل از برخی مسوولان این کشور نوشت عامل ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، رژیم صهیونیستی بوده است. 

 رسانه آمریکایی خبر داد برخی مسوولان آمریکایی مخفیانه اعتراف کردند این رژیم صهیونیستی بود که بامداد چهارشنبه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران ترور کرد.

نیویورک‌تایمز نوشت این اظهارات مسوولان آمریکایی در حالی مطرح شد که اسرائیل عملیات ترور را بر عهده نگرفته و از هرگونه اظهارنظر رسمی درباره آن خودداری کرده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی تلویزیونی روز گذشته خود بدون اشاره به ترور هنیه، تنها مدعی شد که «اسرائیل فردی را که معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان خوانده می‌شد، به قتل رسانده و این فرد مسوول حملات به جبهه شمالی بوده است.»

نتانیاهو در اظهارات خود مدعی شد که این رژیم «برای تمامی احتمال‌ها آماده است» و به ساکنان اراضی اشغالی هشدار داد که «روزهای آتی دشوار خواهد بود و تل آویو از زمان حمله در بیروت تهدیدهایی را از سوی تمامی جبهه‌ها دریافت کرده است.»

از سوی دیگر مسوولان دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شدند که از طرح ترور هنیه در محل اقامتش در تهران مطلع نبودند.

نیویورک تایمز نیز مدعی شد مسوولان ارشد پنتاگون و ارتش آمریکا از این ترور متعجب شدند.

پیش از این وبگاه آکسیوس نیز به نقل از برخی مسوولان آمریکایی گزارش کرده بود رژیم صهیونیستی پشت ترور نتانیاهو است.

این وبگاه نوشته دولت بایدن به شدت نگران است که ترور هنیه به افزایش خطر آغاز جنگ منطقه‌ای و مختل شدن مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس غزه منجر شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar