نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

روسیه ۳ سامانه پاتریوت اوکراین را هدف قرار داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
روسیه ۳ سامانه پاتریوت اوکراین را هدف قرار داد

ایسنا/ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه سامانه پدافند هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را در اوکراین به‌طور موفقیت‌آمیز هدف قرار داده است. 

 وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد سامانه‌های پدافندی آمریکایی در اوکراین توسط هواپیماهای جنگی، پهپادها، موشک‌ها و توپخانه روسیه هدف قرار گرفته است.

با این حال، مقامات جزئیاتی در مورد محل استقرار این سامانه‌های پدافندی و اینکه آیا به‌طور کامل منهدم شده یا فقط آسیب دیده‌اند، ارائه نکردند.

این وزارت‌خانه افزود: ارتش روسیه همچنین با موفقیت یک مرکز کنترل هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی و قطارهای حمل مهمات و نیرو را هدف قرار داده است.

بنابر گزارش شبکه راشا تودی، پاتریوت که توسط شرکت ‌ریتون، پیمانکار نظامی ایالات متحده ساخته شده است، به‌عنوان یکی از موثرترین سیستم‌های دفاع هوایی در زرادخانه اوکراین مورد ستایش قرار گرفته و مقامات در کی‌یف به‌طور مرتب از غرب می‌خواهند که تجهیزات اضافی این تسلیحات را تامین کنند.

پاتریوت قادر است با انواع مختلفی از اهداف، از جمله موشک‌های بالستیک تاکتیکی و کروز و هواپیما در برد تقریباً ۱۶۰ کیلومتر و ارتفاع تا ۲۴ کیلومتر درگیر شود.

یک باتری پاتریوت معمولی از چندین عنصر، از جمله تجهیزات راداری و ایستگاه کنترل، یک کامیون تامین انرژی و پرتاب‌کننده موشک تشکیل شده است. تقریباً ۹۰ پرسنل برای راه‌اندازی سیستم با حداکثر ظرفیت آن مورد نیاز است.

ارتش روسیه می‌گوید که قبلا نیز چندین بار سامانه‌های پاتریوت را هدف قرار داده است که اولین مورد آن به مه ۲۰۲۳ بازمی‌گردد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد یک موشک مافوق صوت کینژال، پنج پرتابگر پاتریوت را در کی‌یف منهدم کرده است.

واشنگتن سپس تایید کرد که این سامانه‌ها آسیب دیده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره