نماد آخرین خبر

خسارات وارده به غزه در ۳۰۰ روز حمله اشغالگران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خسارات وارده به غزه در ۳۰۰ روز حمله اشغالگران

ایسنا/ دفتر اطلاع رسانی غزه اعلام کرد که دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز حملات مستمر خود به نوار غزه مرتکب ۳۴۵۷ کشتار شد و ۳۳ میلیارد دلار نیز به زیرساخت های آن خسارت وارد کرد. 

 دفتر اطلاع رسانی دولت غزه امروز پنج شنبه مصادف با سیصدمین روز از حملات پیاپی رژیم صهیونیستی به نواز غزه، جدیدترین آمارهای مربوط به این نسل‌کشی را منتشر کرد.

طبق اعلام این دفتر، رژیم صهیونیستی در طول این ۳۰۰ روز مرتکب ۳۴۵۷ کشتار شده که در نتیجه آن ۴۹ هزار و ۴۸۰ فلسطینی شهید و یا مفقود شده و ۹۱ هزار و ۱۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش این دفتر، پیکرهای ۵۲۰ شهید از هفت گور دسته‌جمعی که رژیم صهیونیستی در داخل برخی از بیمارستان‌های نوار غزه حفر کرده بود، بیرون آورده شدند.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی غزه آمده که ۶۹ درصد از قربانیان این حملات را زنان و کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

به گزارش این دفتر، در نتیجه جنایات رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان در نوار غزه، اکنون ۱۷ هزار کودک فلسطینی بدون والدین خود و یا یکی از آن‌ها زندگی می کنند و ۳۵۰۰ کودک فلسطینی نیز به دلیل سوءتغذیه ناشی از جنگ و محاصره ۳۰۰ روزه، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

همچنین این دفتر گزارش داد، ۱۲ هزار زخمی نیز برای درمان باید به خارج بروند و ۱۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان در نوار غزه وجود دارند که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و به درمان نیاز دارند.

دفتر اطلاع رسانی غزه در ادامه اعلام کرد، در نتیجه حملات مستمر به نوار غزه در طول ۳۰۰ روز گذشته، ۲ میلیون فلسطینی در این منطقه آواره شدند، همچنین در این مدت ۵۰۰۰ فلسطینی در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

این دفتر در مورد خساراتی که دشمن صهیونیستی به زیرساخت های نوار غزه وارد کرده، نیز اعلام کرد که در مدت این ۳۰۰ روز، ۱۶۸ پناهگاه و ۱۹۸ دفتر دولتی ویران و ۳۳۲ مدرسه و دانشگاه و نیز ۲۶۴ بیمارستان، موسسه و مرکز درمانی تخریب و ۱۳۱ دستگاه خودروی آمبولانس توسط دشمن منهدم شدند، همین‌طور ۶۱۰ مسجد در غزه توسط اشغالگران صهیونیست ویران و ۴۳۰ هزار واحد مسکونی به شکل کامل و یا بخشی از آن‌ها در این حملات تخریب شدند.

به گزارش دفتر اطلاع رسانی غزه، رژیم صهیونیستی در این جنگ ۸۲ هزار تن مواد منفجره روی منازل و محله‌های مسکونی در نوار غزه پرتاب کرد و ۷۰۰ حلقه چاه آب و ۲۰۶ مکان تاریخی و ۳۴ زیرساخت ورزشی را ویران کرد.

این دفتر در پایان گزارش خود، برآورد اولیه از خساراتی که دشمن صهیونیستی در این ۳۰۰ روز به صورت مستقیم به نوار غزه وارد کرده را ۳۳ میلیارد دلار تخمین زد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره