نماد آخرین خبر

تحلیلگر هاآرتص: اگر آمریکا می‌خواست، جنگ غزه تمام می‌شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تحلیلگر هاآرتص: اگر آمریکا می‌خواست، جنگ غزه تمام می‌شد

ایسنا/ تحلیلگر اسرائیلی در واکنش به درخواست وزیر خارجه آمریکا پیرامون آتش‌بس در غزه، اظهارات او را «توخالی و پوچ» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، «گیدئون لوی» تحلیلگر اسرائیلی، درخواست اخیر «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه، را «کلمات پوچ» توصیف کرد و گفت: «اگر بلینکن و دولت آمریکا دوست داشتند این جنگ تمام شود، این جنگ تمام می‌شد».

این تحلیلگر روزنامه هاآرتص به الجزیره گفت: «ادامه یافتن روند ارسال تسلیحات به اسرائیل و التماس تل‌آویو به‌طور همزمان برای توقف جنگ کاملاً مسخره است. این نحوه مدیریت روابط بین‌المللی نیست، این یک بازی کودکانه است.»

لوی همچنین گفت که نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ را پایان دهد و این مسئله علت اصلی ۲ ترور صورت گرفته در بیروت و تهران و جنایات فزاینده رژیم صهیونیستی بوده است.

این در حالی است که طبق آمار وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، آمریکا از آغاز جنگ غزه ۱۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اسرائیل داده است.

این حمایت در حالی انجام می‌شود که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، بیش از ۳۹ هزار فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

دولت آمریکا به‌رغم این حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در تکاپو است تا خود را میانجیگر بی‌طرف در مذاکرات غیرمستقیم میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر نشان دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره