نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

فیدان: ترور هنیه نشان می‌دهد نتانیاهو خواهان آتش‌بس نیست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فیدان: ترور هنیه نشان می‌دهد نتانیاهو خواهان آتش‌بس نیست

ایسنا/ وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود، گفت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس نشان می‌دهد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آتش‌بس در غزه را نمی‌خواهد.

به گزارش ایسنا، «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر و «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با یکیدیگر در قاهره، در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

عبدالعاطی پیرامون محتویات این دیدار دوجانبه گفت که با فیدان «بر اهمیت فوق‌العاده اجرای راهکار ۲ دولتی و پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرده است».

او افزود: پیام ما به جهان تلاش برای توقف جنگ غزه و انتقال بدون شرط و مانع کمک‌های انسانی است. جامعه جهانی  باید برای توقف جنگ غزه تلاش کند.

عبدالعاطی گفت موفقیت قاهره و آنکارا در تحقق امنیت و ثبات لیبی، الگویی است که می‌توان در پیش گرفت.

وزیر خارجه مصر گفت در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود علاوه بر مسائل از جمله سودان و جنگ موجود در این کشور، درباره تلاش‌های مصر، قطر، آمریکا برای دستیابی به توافق آتش‌بس غزه صحبت کرده است.

او تاکید کرد حمله به ملت فلسطین باید متوقف و انتقال کمک‌های انسانی به غزه باید از سر گرفته شود.

العاطی تصریح کرد: منطقه ما شاهد جنگ و درگیری است و ما بر اهمیت همکاری مستحکم بین ۲ کشور تاکید می‌کنیم.

او با اشاره به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، تاکید کرد: مصر با سیاست ترور و نقض حاکمیت کشورهای دیگر مخالف است. منطقه شاهد تشدیدی در حد درگیری است و تنش نتیجه سیاست ترور است. باید منطقه را از جنگ گسترده و پیامدهای خطرناک آن دور کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره