نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اندیشکده آمریکایی مدعی پیشروی ۱۰ کیلومتری اوکراین در خاک روسیه شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اندیشکده آمریکایی مدعی پیشروی ۱۰ کیلومتری اوکراین در خاک روسیه شد

ایرنا/ به دنبال عملیات نیروهای کی‌یف در منطقه کورسک که مسکو اعلام کرده در حال تقابل با آن است، یک اندیشکده آمریکایی مدعی شد که نیروهای اوکراینی چند کیلومتر در خاک روسیه پیشروی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «موسسه مطالعات جنگ» (ISW) به عنوان یک اندیشکده آمریکایی امروز پنجشنبه مدعی شد که نیروهای اوکراینی تا ۱۰ کیلومتر به سمت روسیه پیشروی کرده‌اند.

طبق اعلام ارتش روسیه، نیروهای طرفدار کی‌یف صبح روز سه‌شنبه به منطقه کورسک در جنوب غربی روسیه یورش بردند و حدود یک هزار سرباز و بیش از ۲۲ خودروی زرهی و تانک در آنجا مستقر کردند.

کی‌یف به طور رسمی در مورد این عملیات اظهار نظر نکرده است.

ژنرال ارشد روسیه روز چهارشنبه متعهد شد که تهاجم را سرکوب کرده و نیروهای اوکراینی را به سمت مرز عقب رانده‌اند.

مؤسسه مطالعات جنگ افزود: وسعت و موقعیت تایید شده کنونی از پیشروی‌های اوکراینی ها در استان کورسک نشان می‌دهد که نیروهای کی‌یف حداقل به دو خط دفاعی روسیه و یک سنگر نفوذ کرده‌اند.

این پیشروی در مرکز لجستیکی شهر «سودژا» (Sudzha) -شهری با حدود پنج هزار نفر ساکن در هشت کیلومتری مرز اوکراین- متمرکز شده است.

بر پایه این گزارش، وبلاگ نویسان نظامی روسیه که با ارتش ارتباط دارند، گزارش دادند که کی‌یف پیشرفت های قابل توجهی داشته است و از وخامت اوضاع ابراز تاسف کردند.

شب گذشته روسیه وضعیت اضطراری در منطقه کورسک اعلام کرد. بر پایه اعلام ارتش این کشور، روسیه برای سومین روز متوالی در حال مبارزه با نیروهای اوکراینی است که به منطقه مزبور یورش بردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره