نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

اتحادیه اروپا: سخنان اسموتریچ تحقیر قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اتحادیه اروپا: سخنان اسموتریچ تحقیر قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است

ایسنا/ اتحادیه اروپا اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درخصوص گرسنگی دادن به ساکنان غزه را به شدت محکوم کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این اظهارات بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تاکید کرد اتحادیه اروپا سخنان اخیر این وزیر رژیم صهیونیستی در مورد گرسنگی دادن به غیرنظامیان در غزه را به شدت محکوم می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، بورل در ادامه افزود: سخنان اسموتریچ بسیار شرم‌آور است و گرسنه نگاه داشتن عامدانه غیرنظامیان به‌مثابه جنایت جنگی است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین تاکید کرد: اظهارات اسموتریچ یک‌ بار دیگر تحقیر قوانین بین‌المللی و اصول اساسی حقوق بشر را به اثبات رساند.

وی ادامه داد: اینکه به اسرائیل اجازه بدهیم تا باعث مرگ ۲ میلیون غیرنظامی بشود تا زمانیکه گروگان‌ها (اسیران) بازگردانده شوند، کاری غیراخلاقی است.

بورل همچنین گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم که تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا کرده و دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را تضمین کند.

پیشتر این مقام صهیونیست تاکید کرده بود کُشتن ۲ ملیون فلسطینی از گرسنگی برای بازگرداندن اسرای صهیونیست در نوار غزه می‌تواند عادلانه و اخلاقی باشد.

از سوی دیگر، «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس نیز در واکنش به این اظهارات اسموتریچ گفت به گرسنگی کشاندن غیرنظامیان فلسطینی در غزه به منزله جنایت جنگی است.

وی ابراز امیدواری کرد که کابینه رژیم صهیونیستی اظهارات این وزیر افراطی صهیونیست را محکوم کند.

لمی در ادامه گفت: قوانین بین‌المللی نمی‌تواند واضح‌تر از این باشد که قحطی و به گرسنگی کشاندن عامدانه غیرنظامیان جنایت جنگی محسوب می‌شود.

نوار غزه از ۱۸ سال گذشته در محاصره بوده و در جنگ اخیر علیه این منطقه که همچنان ادامه دارد حدود ۲ میلیون فلسطینی ساکن این منطقه از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری آن را مجبور نموده خانه‌های خود را رها کرده و در شرایطی فاجعه‌بار زندگی کنند و با محدویت‌های شدید و عمدی غذایی، آبی و دارویی مواجه شوند.

رژیم صهیونیستی با وجود صدور قطعنامه‌هایی از سوی شورای امنیت و احکام دیوان لاهه برای توقف نسل‌کشی و جنگ غزه، همچنان به کشتار فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه از هفت اکتبر به ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهید و ۹۱ هزار و ۶۴۵ زخمی رسید.

انتهای پیام

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره