نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

لغو کنسرت‌های تیلور سوئیفت و دستگیری مظنونان مرتبط با «داعش»

منبع
برنا
بروزرسانی
لغو کنسرت‌های تیلور سوئیفت و دستگیری مظنونان مرتبط با «داعش»

برنا/ فرانتس روف، مدیر امنیت عمومی در وزارت کشور اتریش در بیانیه‌ای لغو چند برنامه فرهنگی برنامه‌ریزی شده از جمله کنسرت‌های تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی در وین پایتخت را به دلیل «تهدیدات امنیتی» تایید کرد.

روف در بیانیه‌ای اعلام کرد، اطلاعات مربوط به دو مظنون دستگیر شده از سوی منابع اطلاعاتی ایالات متحده در اختیار مقام‌های امنیتی اتریشی قرار گرفته است.
پلیس اتریش چهارشنبه ۱۷ مرداد، اعلام کرد که یک مظنون ۱۹ ساله مرتبط و بیعت کرده با گروه داعش را در این کشور دستگیر کرده است. هویت این فرد فاش نشده است اما گفته می‌شود او اتریشی است و از طریق اینترنت با افکار و دیدگاه‌های افراط‌گرایانه آشنا شده است.
پلیس در خانه این مظنون که یک ساعت دورتر از محل برگزاری کنسرت است “مواد شیمیایی” کشف کرد که می‌تواند با ساخت بمب مرتبط باشد.
این عملیات جستجو منجر به تخلیه ۶۰ خانە شد.

به گزارش آسوشیتدپرس در نتیجه تحقیقات پلیس، یک فرد دیگر مرتبط با این توطئه که گفته می‌شود با مظنون اول در ارتباط بوده است دستگیر شد و افراد دیگری نیز تحت نظر هستند اما پلیس همچنان در حال جستجو برای یافتن سه مظنون دیگر است که به ظاهر با این توطئه مرتبط هستند.
این کنسرت‌ها قرار بود روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در استادیوم ارنست هاپل شهر وین به عنوان بخشی از تور جهانی او موسوم به Eras Tour برگزار شود و انتظار می‌رفت ۶۵ هزار نفر در آن شرکت کنند.
سی‌ان‌ان ماه گذشته در گزارشی تحقیقاتی اعلام کرد که در ۹ ماه گذشته نوجوانان تقریباً دو سوم از دستگیری‌های مرتبط با داعش در اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.
این خواننده ۳۴ ساله تاکنون جوایز متعددی از جمله گِرَمی را برای آلبومهایش کسب کرده است.
سال گذشته میلادی نیز گرما و مرگ یکی از هوادارانش، تیلور سوئیفت را ناچار به لغو کنسرتهایش در ریودوژانیرو برزیل کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره