نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رویترز: چند نظامی آمریکایی در حمله به پایگاه «رمیلان» زخمی شدند

منبع
فارس
بروزرسانی
رویترز: چند نظامی آمریکایی در حمله به پایگاه «رمیلان» زخمی شدند

فارس/ وزارت دفاع آمریکا خبر داد که در حمله پهپادی به پایگاه «رمیلان» در شمال شرق سوریه، چند نظامی این کشور زخمی شده‌اند.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که در حمله روز جمعه به پایگاه «رمیلان» در استان الحسکه در شمال شرق سوریه، تعدادی از نظامیان آمریکایی دچار جراحت «خفیف» شده‌اند.

به گفته این خبرگزاری، پس از این حمله تعدادی از نظامیان آمریکایی به مکان دیگری منتقل شده‌اند تا ارزیابی بیشتری از شرایط به وجود آمده به عمل آید.

منابع محلی سوریه بامداد دیروز (شنبه) از شنیده شدن صدای چندین انفجار در چند پایگاه آمریکا در شمال استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه از جمله پایگاه «خراب الجیر» و «رمیلان» خبر دادند؛ حمله موفقی که موجب آتش‌سوزی در داخل پایگاه «خراب الجیر» شده بود.

به گفته منابع محلی، حمله پهپادی زمانی رخ داد که یک هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی، مهمات و تعدادی نیروی نظامی، از مبدأ عراق وارد شمال شرق سوریه شده بود.

جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش آمریکا پس از این حمله اقدام به پرواز در خط مرزی سوریه و عراق کردند.این حمله همچنین در شرایطی انجام گرفت که ارتش آمریکا طی هفته‌های اخیر تجهیزات نظامی وسیعی را وارد پایگاههای خود در شمال شرق سوریه کرده است.

عصر روز جمعه نیز منابع سوری به خبرگزاری ریانووستی گفتند که ارتش آمریکا 15 بالگرد تهاجمی آپاچی را در پایگاههای خود در سوریه مستقر کرده و 25 نظامی را به پایگاه خراب الجیر اعزام کرده است.

منابع محلی سوریه در تاریخ دوم مرداد نیز به وبگاه العربی الجدید گفتند که آمریکا چهار سامانه پدافندی کوتاه‌برد جدید از نوع «Avenger» در پایگاه‌های خود در شرق و شمال شرق سوریه مستقر کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar