نماد آخرین خبر

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو توافق آتش‌بس را ناکام می‌گذارد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رسانه صهیونیستی: نتانیاهو توافق آتش‌بس را ناکام می‌گذارد

ایرنا/ یک رسانه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش حماس را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» در این باره اعلام کرد: پیشبینی می شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل توافق آتش بس و تبادل اسرا را به دلایل سیاسی مربوط به خود به شکست بکشاند.

این رسانه گزارش داد: از جمله این دلایل مخالفت «بزالل اسموتریچ» و «ایتامار بن گویر» وزیران تندرو کابینه است؛ چراکه در صورت موافقت با توافق آنها از کابینه کناره‌گیری خواهند کرد و در نتیجه کابینه سرنگون خواهد شد. به همین دلیل آنگونه که به نظر می رسد توافقی وجود نخواهد داشت.

پیش از این نیز پدر یک اسیر صهیونیست در نوار غزه در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که نتانیاهو دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش حماس را ناکام می‌گذارد.

مصر، قطر و آمریکا اخیرا در بیانیه ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود، ماه‌ها مذاکره به علت کارشکنی کابینه نتانیاهو نتیجه ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

در بیانیه مشترک مصر، قطر و آمریکا آمده است که زمان آن رسیده است تا توافق آتش‌بس صورت گیرد و اسرا آزاد شوند و این سه کشور طی ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا چارچوبی که اکنون روی میز است را ایجاد کنند و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.

در بیانیه دفتر نتانیاهو در واکنش به این بیانیه آمده است: پس از پیشنهاد آمریکا و میانجی‌ها، اسرائیل در ۱۵ ماه اوت هیاتی از مذاکره‌کنندگان را به محل مورد توافق اعزام خواهد کرد تا جزئیات اجرای توافق را نهایی برساند.

این درحالی است که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی خواستار رد مذاکرات برای برقراری آتش بس شده و گفته است: نباید در دام کشورهای میانجی بیفتیم که می خواهند توافقنامه تسلیم شدن را بر ما تحمیل کنند.

او افزوده است: از نتانیاهو می خواهم با توافق پیشنهادی جدید درباره مبادله اسرا موافقت نکند چرا که زمان توقف جنگ فرا نرسیده و برقراری هرگونه آتش بس باید منوط به نابودی حماس باشد.

«گدعون لوی» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست اخیرا به روزنامه نیویورک تایمز گفت: هدف نتانیاهو هیچ وقت، آزادسازی اسیران اسرائیلی نبوده است و او همچنان برای تشدید درگیری تلاش می کند.

لوی اضافه کرد: هیچ کسی باور نمی کند که ترور اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) در راستای تلاش برای آزادسازی اسیران (صهیونیست) انجام شده است بلکه برعکس، این اقدام، آزادی اسیران را به تاخیر می اندازد و هدف نتانیاهو نیز همین است.

وی افزود: نتانیاهو نمی خواهد این جنگ به پایان برسد و تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن توقف جنگ و برقراری آتش بس انجام می دهد و این کار نیز به بازی با زندگی اسیران اسرائیلی تمام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.


علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره