نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کره شمالی به روسیه موشک می دهد، روسیه بُز

منبع
جماران
بروزرسانی
کره شمالی به روسیه موشک می دهد، روسیه بُز

جماران/ روسیه ۴۴۷ راس بز را به عنوان هدیه به کره شمالی فرستاده است. سازمان نظارت بر ایمنی کشاورزی روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب اضافه کرد که این بزها به شهر راسون در کره شمالی فرستاده شده‌اند.

به نقل از یورونیوز، تبادل هدیه میان ولادمیر پوتین و کیم جونگ اون ادامه دارد و دو رهبر در راستای تحکیم روابط دوجانبه گاه به یکدیگر هدایای نه چندان مرسوم می‌دهند.

در تازه‌ترین نمونه روسیه ۴۴۷ راس بز را به عنوان هدیه به کره شمالی فرستاده است. سازمان نظارت بر ایمنی کشاورزی روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب اضافه کرد که این بزها به شهر راسون در کره شمالی فرستاده شده‌اند.
 

این بزها که از منطقه لنینگراد روسیه صادر شده‌اند، اولین دسته از حیوانات مزرعه‌ای هستند که روسیه قصد دارد به کره شمالی تحویل دهد. این بزها برای رفع کمبود مواد غذایی کره شمالی به ویژه محصولات لبنی به کره شمالی اهدا شده‌ و قرار است برای رفع نیاز کودکان این کشور مورد استفاده قرار گیرند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت حدودا ۲۶ میلیونی کره شمالی دچار سوءتغذیه هستند و ۱۸ درصد از کودکان به دلیل سوءتغذیه مزمن در رشد و تکامل دچار اختلال شده‌اند.

برای رفع این مشکلات مزارعی برای زندگی بزها در مناطقی از کره شمالی تهیه شده و بزهای روسی قرار است در آنجا بخشی از مشکلات کمبود لبنیات مردم این کشور را برطرف کنند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی هم در گزارشی دریافت این محموله را تایید کرده است.

روسیه از زمان تهاجم تمام عیار خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روابط خود با کره شمالی را تعمیق بخشیده است. کره شمالی که متهم است تسلیحات نظامی برای روسیه تامین کرده به صورت آشکارا از تهاجم نظامی مسکو به اوکراین حمایت می‌کند.

هم روسیه و هم کره شمالی گفته‌اند که همکاری‌هایی در خصوص تامین تسلیحات برای ارتش مسکو میان دو طرف وجود ندارد و آنچه از سوی کشورهای غربی در این رابطه مطرح شده «اتهامات بی‌اساس» است.

در سفر اخیر پوتین به کره شمالی، دو رهبر توافقنامه‌ای را امضا کردند که آنها را متعهد به کمک متقابل در صورت تجاوز به یکی از این دو کشور می‌کند. توافقی که بخشی از یک معاهده گسترده‌تر است و همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه‌هایی چون کشاورزی، آموزش، بهداشت، گردشگری و غیره را در بر می‌گیرد.

پیش از این رئیس جمهور روسیه دو بار خودروی لیموزین لوکس اوروس را به کیم جونگ اون هدیه داده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره