نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

پیروزی ایلهان عمر در انتخابات مقدماتی ایالتی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیروزی ایلهان عمر در انتخابات مقدماتی ایالتی

ایرنا/ ایلهان عمر نماینده مسلمان کنگره آمریکا و از منتقدان سرسخت سیاست واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی و جنگ غزه، در انتخابات مقدماتی ایالتی بر رقیب خود پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایلهان عمر عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا دیروز سه شنبه در انتخابات مقدماتی ناحیه پنجم ایالت مینه سوتا، دان ساموئلز عضو سابق شورای شهر مینیاپولیس را شکست داد.

بر اساس آمار ایالتی وی با بدست آوردن ۵۶.۲ درصد آرا در برابر ۴۲.۹ درصد، توانسته ساموئلز را شکست دهد.

گفته می شود جمع آوری کمک های مالی قوی عمر در مبارزات انتخاباتی احتمالا نقش مهمی در پیروزی وی داشته است.

براساس گزارش ها، عمر از زمان انتخابات ۲۰۲۲ میلادی، ۶.۸ میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده که این مقدار بیش از دو برابر مقدار نرمال کمک‌ها برای انتخاب یک عضو مجلس نمایندگان و همچنین بیشتر از ۱.۴ میلیون دلاری است که برای ساموئلز به عنوان رقیب عمر جمع آوری شده است.

انتظار می رود عمر به عنوان یکی از چهار زن مترقی که به اصلاح «اعضای جوخه» خوانده می شوند، به راحتی در انتخابات ۵ نوامبر پیروز شود.

عمر که به دلیل اظهارات یهودی ستیزانه با انتقاداتی مواجه شده است، در سال ۲۰۲۳ به دلیل یک پست در ایکس (توئیتر سابق) از کمیته روابط خارجی اخراج شد.

ایلهان عمر یک پناهنده اهل کشور سومالی و نخستین زنان مسلمانی است که در مجلس نمایندگان خدمت می کند و اغلب با تهدید به مرگ و سایر تهدیدهای خشونت روبرو می شود.

دفتر این نماینده زن مسلمان کنگره ایالات متحده به رسانه های آمریکایی گفته است که از زمان مطرح شدن مجدد نام عمر در اخبار، تهدیدهای خشونت آمیز علیه وی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar