نماد آخرین خبر

روسیه: حمله اوکراین به «کورسک» گفت‌وگوهای صلح را متوقف کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
روسیه: حمله اوکراین به «کورسک» گفت‌وگوهای صلح را متوقف کرد

مهر/ مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که حمله ارتش روسیه به منطقه «کورسک» گفت‌وگوهای صلح را برای مدت طولانی به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رودیون میروشنیک» نماینده مأموریت‌های ویژه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین با حمله به «کورسک» مذاکرت صلح با روسیه را برای مدت طولانی به حالت تعلیق درآورد.

وی امروز چهارشنبه در نشست خبری در مسکو گفت: اوکراین با اقدامات تروریستی در محور کورسک حداقل گفت‌وگوهای صلح را برای یک دوره طولانی متوقف کرد.

این مقام روس همچنین افزود: موضوع گفت‌وگوهای صلح با روسیه در بین مقامات انگلیس محبوبیت ندارد.


ساعاتی پیش «آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس نیز اعلام کرد که دولت انگلیس به صورت فعالانه در آماده‌سازی عملیات نظامی و خرابکارانه ارتش اوکراین مشارکت و تأثیری قابل‌توجهی بر مقامات اوکراین دارد.

وی دراین‌باره گفت: جا دارد به مشارکت فعال انگلیس در آماده‌سازی و اجرای عملیات‌های نظامی و خرابکارانه نیروهای مسلح اوکراین (علیه روسیه) اشاره کرد و همچنین تأثیر قابل‌توجه انگلیس بر مقامات دولت اوکراین.

آندری کلین افزود: وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که بیش از ۸۰۰ انگلیسی برای جنگ با روسیه به اوکراین سفر کرده اند و از این تعداد ۳۶۰ نفر از آنها کشته شده اند.

در همین راستا «دیوید کورتین» سیاستمدار انگلیسی حمله اوکراین به کورسک روسیه را اقدامی در هماهنگی با ناتو توصیف کرد. منطقه بلگورود در ۴۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد که از هفته گذشته نیروهای مسلح اوکراین با حملات سنگین در حال بمباران این منطقه هستند.

این سیاستمدار انگلیسی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که تهاجمی که توسط رژیم زلنسکی به قلمرو روسیه انجام شد یک ماجراجویی انتحاری مورد تایید ناتو بود که هدف آن تصرف نیروگاه هسته ای کورسک بود.

دیوید کورتین یادآور شد که حمله اوکراین به کورسک ناموفق بود و نیروهای اوکراینی که در حمله شرکت کرده بودند، در کمین نیروهای روسی گیر افتادند.


اوکراین هفته گذشته حمله و اقدام بی‌سابقه ای برای نفوذ به روسیه از منطقه مرزی کورسک صورت داد. اوکراین با استفاده از تجهیزات ارسالی و کمک های اطلاعاتی از سوی محور غرب این حمله گسترده ای را به کورسک در روسیه آغاز کرده است. وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور همچنان به دفع تهاجم نیروهای اوکراینی به منطقه کورسک ادامه می‌دهند. بنا به بیانیه وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۰ نظامی خود را در این محور از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در همین مدت ۵۵ خودروی زرهی شامل سه تانک، هشت نفربر زرهی، یک خودروی رزمی پیاده نظام، ۴۳ خودروی زرهی، ۳۱ خودرو و یک موشک انداز را از دست داد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره